رایزنی بشار اسد با رئیس هیئت شرکت کننده امارات در اجلاس سران عرب

رئیس جمهور سوریه دیداری با رئیس هیئت اماراتی شرکت کننده در اجلاس سران عرب داشت.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، بشار اسد که در جده عربستان به سر می برد به دیدار با مقامات عربی ادامه داد.

وی پس از اینکه ساعاتی قبل با «قیس سعید» رئیس جمهور تونس دیدار و گفتگو کرد، در ادامه با «منصور بن زاید آل نهیان» رئیس هیئت اماراتی شرکت کننده در اجلاس عرب هم دیدار کرد.

در این دیدار روابط دوجانبه میان سوریه و امارات و راههای تقویت اقدام عربی مشترک مورد رایزنی قرار گرفت.

منصور بن زاید، مراتب سلام و درود محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات را ابلاغ کرد.

این در حالی است که رؤسای جمهور، رهبران و پادشاهان کشورهای عربی برای شرکت در سی و دومین نشست شورای اتحادیه کشورهای عربی در سطح اجلاس سران، به شهر جده عربستان آمده‌اند.

قرار است سران و رهبران شرکت کننده در این اجلاس سازوکارهایی را برای تقویت اقدامات مشترک عربی، فعال کردن روابط دوجانبه بین کشورهای عربی و توسعه مکانیسم های عملی برای مقابله با چالش ها و بحران های پیش روی ملت عرب مورد بحث و بررسی قرار دهند.

رهبران و روسای جمهور همچنین علاوه بر موضوع جولان عربی اشغالی سوریه و همبستگی و حمایت از لبنان به عنوان دو موضوع دائمی در دستور کار، گزارش ریاست اجلاس درباره فعالیت کمیته پیگیری اجرای تصمیمات و تعهدات و گزارش دبیرکل درباره اقدام مشترک عربی را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

همچنین در این نشست تحولات سیاسی فلسطین اشغالی، حملات اسرائیلی به قدس اشغالی و مسئله شهرک سازی و موضوعات حمایت از بودجه دولت فلسطین و پایداری مردم فلسطین و همچنین حمایت از صلح و توسعه در جمهوری سودان، تحولات وضعیت لیبی و یمن و حمایت از جزایر کومور و جمهوری سومالی پیگیری می شود.

 در این گفتگوها موضوعات دیگری از جمله پیگیری تعاملات کشورهای عربی با موضوع جهانی تغییرات اقلیمی و راه‌های تقویت همکاری‌های اعراب در زمینه امنیت سایبری و امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات در چارچوب امنیت بین‌المللی نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار