مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل:

رتبه سی‌ام اردبیل در فضای کسب و کار/شاخص‌های فصلی متفاوت است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: بر اساس آخرین ارزیابی و پایش انجام شده در تابستان امسال رتبه استان اردبیل در بهبود فضای کسب و کار،‌ سی‌ام کشور است.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، یعثوب نژادمحمد در گفت‌و گو با مهر، اظهار کرد: به صورت فصلی ارزیابی‌های بهبود فضای کسب و کار در سطح ملی انجام شده و از طریق اتاق بازرگانی اطلاعات و آمارها جمع‌بندی می‌شود.


وی تصریح کرد: ما در بهار امسال رتبه ۲۳ و تابستان رتبه ۳۰ کشور را در ارزیابی‌های فضای کسب و کار به دست آوردیم که قطعاً این ارزیابی‌ها به صورت کمی و کیفی و بر اساس پیمایش ۳۰ گانه به انجام می‌رسد.


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: در این ارزیابی ۷۰ تا ۸۰ شاخص بهبود فضای کسب و کار مورد رصد و بررسی قرار می‌گیرد که در مجموع روند رو به بهبودی را شاهد هستیم و امیدواریم با حل برخی مشکلات و نارسایی‌ها به ویژه صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران در کوتاه‌ترین زمان، ارتقای شاخص‌ها و جایگاه استان را در بین استان‌های کشور شاهد باشیم.


نژادمحمد در مورد مولدسازی افزود: به صورت هفتگی جلسات مولدسازی به تناسب شرایط کشوری در استان برگزار می‌شود و ما بعد از مرحله شناسایی اموال دولتی، نسبت به جمع‌بندی آنها و ارائه نظرات کارشناسی برای فروش این اموال اقدامات مؤثری را انجام می‌دهیم.


وی به ابلاغ آئین‌نامه‌های جدید با رویکرد ارزش افزوده اموال دولتی اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه به هیچ وجه قصد به حراج گذاشتن اموال و املاک دولتی را نداریم بلکه سعی ما بر این است تا ارزش افزوده این املاک بیش از گذشته ارتقا یابد.


نژادمحمد در مورد جذب سرمایه‌گذاران خارجی نیز خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار ترکیه‌ای قرار است با عقد تفاهمنامه نهایی در پروژه‌های مختلف راه آهن، پایاب سدها و طرح‌های دیگر ملی در استان مشارکت کند که در این زمینه رایزنی‌ها در حال نهایی شدن است.


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل با بیان اینکه ۶ سرمایه‌گذار خارجی در استان اردبیل تاکنون فعالیت خود را با تأمین زمین آغاز کردند، گفت: امسال یک مورد سرمایه‌گذاری را به ارزش سرمایه اولیه ۳۰ میلیون دلاری شاهد بودیم که قطعاً این روند در سال‌های آینده توسعه بیشتری خواهد یافت.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار