رتبه‌بندی ۲۰۲۲ دانشگاه‌های حقوق جهان

در رتبه‌بندی تایمز، کشورهای ایالات‌متحده و بریتانیا جایگاه خود را از صدر جدول رتبه‌بندی موضوعی از دست داده‌اند اما دانشگاه‌های استرالیا، سنگاپور و بلژیک به ۱۰ دانشگاه برتر پیوسته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از تایمز هایر اجوکیشن، رتبه‌بندی دانشگاه جهانی تایمز در آموزش عالی ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که ایالات‌متحده از داشتن ۶ دانشگاه در ۱۰ دانشگاه برتر به ۴ و بریتانیا از ۴ دانشگاه به ۳ کاهش یافته و دانشگاه ملبورن رتبه پنجم، دانشگاه ملی سنگاپور رتبه هشتم و دانشگاه کِی‌یولووِن (KU Leuven)در بلژیک رتبه ۱۰ را کسب کردند.


این تنها رتبه‌بندی موضوعی ۲۰۲۲ است که موسسات استرالیا و بلژیک را در ۱۰ رتبه برتر نشان می‌دهد. امسال ۲۵۷ دانشگاه در این رتبه‌بندی شرکت دارند، در حالی که سال گذشته ۲۲۴ دانشگاه بود.


دانشگاه استنفورد برای چهارمین سال متوالی مقام اول و کمبریج رتبه دوم را حفظ کردند اما دانشگاه نیویورک از رتبه هفتم به سوم صعود کرد و دانشگاه آکسفورد به رتبه چهارم دست یافت. دانشگاه ییل آمریکا از موقعیت پنجم به نهم رفته است و دانشگاه شیکاگو و دوک در ایالات‌متحده هر دو از ۱۰ گروه برتر خارج می‌شوند.


دانشگاه KU Leuven از رتبه ۲۵ سال گذشته به رتبه ۱۰ صعود می‌کند. این افزایش با نمرات بیشتر در زمینه تدریس و تحقیق انجام شد به‌طوری‌که این دانشگاه در حال حاضر در رتبه نخست تحقیقات حقوق در جهان قرار دارد، در حالی که در سال گذشته ۲۱ بود.


اکنون پنج دانشگاه بلژیک در مقایسه با چهار دانشگاه در سال گذشته در بین ۲۰۰ دانشگاه برتر وجود دارد. سایر موسسات بلژیک نیز صعود داشته‌اند اما دانشگاه آنتورپ از جایگاه ۹۷ به گروه ۱۲۶ تا ۱۵۰ تنزل کرده است.


پیشرفت دانشگاه ملی سنگاپور به دلیل بهبود نمرات برای تحقیقات و همکاری بین‌المللی است. ملبورن به جای افزایش نمره به دلیل افت نمرات دانشگاه‌های بالاتر ارتقاء رتبه‌ها را به دست می‌آورد.


انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار