رشد 49 درصدی پرداخت عوارض به شهرداری ها در استان مرکزی

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی با بیان اینکه عوارض پرداختی به شهرداری‌ها 2 برابر بودجه عمرانی استان مرکزی است از رشد 49 درصدی پرداخت عوارض به شهرداری ها در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، "سید بهاالدین میرمحمدی" مدیرکل و "قاسم نصیری مقدم" مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان امورمالیاتی استان مرکزی با حضور در دفتر  تسنیم استان مرکزی در اراک ضمن بازدید از فعالیت خبری این رسانه به گفت‌و‌گو با خبرنگاران پرداختند.

"سیدبهاالدین میرمحمدی" سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به میزان وصول مالیات درسال 1401 اظهار داشت: خوشبختانه از لحاظ وصول مالیات؛ سال99  پنج هزار و 209 میلیارد تومان مالیات وصول شد و این رقم در سال 1400 به 9 هزارو 158 میلیارد تومان رسید و در 10 ماهه سال 1401 وصول مالیات به 16 هزارو 458 رسیده است که از سال 99 تا کنون وصول مالیات حدودا دو برابر افزایش داشته است. 

وی با بیان اینکه اداره امور مالیاتی وظیفه مالیاتی ستانی دارد، افزود: یکسری از مالیات‌هایی که توسط اداره امور مالیاتی وصول می‌شود وارد خزانه و یکسری عوارض است که این عوارض به شهرداری‌ها پرداخت می‌شود. 

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی تصریح کرد: در 9 ماهه سال 1401، دو هزار و 400 میلیارد تومان و در 10 ماهه 2 هزار و 600 میلیارد تومان عوارض به شهرداری‌ها پرداخت شده است و شهرداری‌ها این مالیات را در زمینه طرح‌های عمرانی و آبادانی هزینه می‌کنند. 

میرمحمدی عنوان کرد: شهرداری‌ها  براساس جمعیت این عوارض را بین دهیاری‌ها و روستاها تقسیم می‌کنند و تاجایی که بنده اطلاع دارم این میزان عوارضی که به شهرداری‌ها پرداخت شده است دو برابر بودجه عمرانی استان است که شهرداری‌ها دریافت می‌کنند. 

وی ادامه داد:  براساس آمار و اطلاعات در 9 ماهه سال 1400 یک هزارو 640 میلیارد تومان به شهرداری پرداخت شده است که این مبلغ در سال 1401 به 2هزار و 400 میلیارد تومان رسیده که حدودا رشد 49 درصدی داشته است. 


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار