رشد 58 درصدی واریزمالیات وعوارض به حساب شهرداری های خراسان جنوبی

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی از رشد رشد 58 درصدی واریزمالیات وعوارض به حساب شهرداری های خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، علی کریمدادی  صبح امروز در جلسه هماهنگی و هم اندیشی پیشگیری از جرایم مالیاتی و ارائه گزارش اقدامات و برنامه ها در سال گذشته با قدردانی از پلیس امنیت اقتصادی استان جهت حفظ امنیت فضای اقتصادی استان اظهار داشت: شعار امسال به نام "مهار تورم؛ رشد تولید" مزین شده است و یکی از مهم ترین ابزارهای کنترل و مهار تورم، شناسایی و وصول مالیات عادلانه برای تأمین هزینه های دولت و کشور است.

وی افزود: در همین راستا سازمان امور مالیاتی کشور برای نظارت و برنامه ریزی مناسب تخصیص بهینه منابع و توزیع آن در کشور و همچنین تأمین منابع پایدار با تکیه بر توان و فضای اقتصادی داخل کشور، پایه های مالیاتی متناسبی را بدون فشار به بخش رسمی و سالم و شفاف اقتصادی کشور در دست اقدام دارد تا ضمن ثبات فضای اقتصادی، جلوی فعالیت‌های مخرب در این بخش گرفته شود.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی بیان کرد: امروز نظام مالیاتی کشور مبتنی بر داده ها و اطلاعات هوشمند و الکترونیک است که به همت همکاران پرتلاش و متخصصان داخلی در حال تکامل سامانه ها و سیستم‌ها جهت افزایش عدالت مالیاتی و اعتماد عمومی به مالیات و نظام مالیاتی است.

 وی گفت: نمونه تکامل یافته این برنامه ها در طرح ملی قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان در سطح کشور اجرایی شده و مرحله به مرحله بر شمول فعالان اقتصادی جهت اجرای کامل آن افزوده می شود.

کریمدادی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی مالیاتی در جامعه بیان کرد: یکی از اهداف و برنامه های اطلاع رسانی و فرهنگ سازی ما تبیین مصارف و هزینه کرد مالیات در جامعه است تا مردم بتوانند اثر هزینه کرد مالیات را در محیط پیرامون خود مشاهده نمایند.

 مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی اظهارکرد: برای نمونه در سال  گذشته ، 2 هزار و 750 میلیارد ریال مالیات و عوارض به حساب شهرداری ها، دهیاری ها، مناطق فاقد دهیاری و مناطق عشایری واریز شده است که نسبت به سال 1400 میزان 58 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: از این مبلغ یک هزار و 553 میلیارد ریال فقط به حساب شهرداری های استان واریز شده است که منجر به اجرا و تکمیل طرح‌ها و برنامه های عمرانی، خدماتی، زیباسازی و ... در سطح شهرها، روستاها و مناطق عشایری استان شده است.

کریمدادی با بیان اینکه هدف ما حمایت همه جانبه و حفظ آرامش و امنیت و اعتماد مردم و فعالان اقتصادی است تصریح کرد: جرایم مالیاتی و سایر فعالیت‌های مخرب فضای اقتصادی خط قرمز ما است و از تمام ظرفیت‌های قانونی و تعامل با دستگاه‌های اجرایی استان برای جلوگیری و برخورد قانونی با آنها استفاده می کنیم. 

برخورد جدی با مفاسد اقتصادی  سرلوحه اقدامات پلیس امنیت اقتصادی است  

رئیس پلیس امنیت اقتصادی  فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی در ادامه این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره)، شهدای گرانقدر خصوصاً شهدای فراجا گفت: افتخار نیروهای فراجا به عنوان سربازان ولایت، شهادت در راه حفظ امنیت کشور است. 

سرهنگ جواد بخشی بیان کرد: وصول مالیات به عنوان بخش مهمی از درآمدهای عمومی و جاری کشور، موضوع مهمی است که سعی و تلاش تمامی بخش‌ها در این خصوص برای ایجاد توازن در بخشهای مختلف و آبادانی و توسعه است.

وی اظهار داشت: ما هنوز گاهی برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی و وصول مالیات حقه، باید با قوه قهریه به پیش برویم در حالی که در کشورهای توسعه یافته مالیات به یک فرهنگ تبدیل شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی  فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی  گفت: ما امروز بخش مهمی از محرومیت زدایی در مناطق مختلف و خدمات گسترده را مدیون نظام مالیاتی کشور هستیم و باید با تبیین این موضوع در تمامی بخشها، به سمتی برویم که مردم به اهمیت موضوع مالیات و اثرات آن در اداره کشور، پی ببرند. قطعاً این موضوع در امینت اقتصادی هم مهم است.

 بخشی یادآور شد: وقتی نظام مالیاتی به درستی اجرا و پیاده سازی شود، امنیت اقتصادی پایدار بوجود می آید و افرادی که به دنبال برهم زدن امنیت اقتصادی هستند راه به جایی نمی برند. 

وی  ادامه داد: دستگاه‌های نظامی پای کار نظام و حفظ امنیت در تمامی بخشها هستند. وقتی مجازاتهایی در بخش جرایم مالیاتی تعریف شده است این اهمیت موضوع را می رساند و در فراجا موضوع امنیت اقتصادی در دستور کار جدی قرار گرفته و یکی از بخشهای مهم آن جلوگیری و برخورد با فرارهای مالیاتی است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی  فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید با هم افزایی و تعامل با دستگاههای اجرایی، به سمتی برویم که برخورد با فرارهای مالیاتی با جدیت و در اسرع وقت اقدام شود تصریح کرد: پلیس امنیت اقتصادی استان این اشرافیت و پتانسیلها و ظرفیتهایی دارد که مسیر حفظ امنیت اقتصادی و برخورد جدی با مفاسد اقتصادی را به سرانجام برساند.

وی با اشاره به برخی اقدامات در بخش رصدهای اطلاعاتی گفت: شرکتهای سوری و کاغذی، ارائه کارتهای بازرگانی به غیر و یا سایر مصادیق جرایم مالیاتی، موضوعی است که پلیس امنیت اقتصادی استان در دست اقدام دارد و پیگیر است.

بخشی با بیان اینکه سهمی که باید سهم آبادانی و توسعه عمومی کشور و جامعه و استان بشود و فرار مالیاتی صورت می گیرد،وظیفه و رسالت ما را سنگین تر می کند افزود: استان ما استان مرزی است و هدف ما حفظ سرمایه گذاری ها و امنیت اقتصادی فعالیت‌های اقتصادی مختلف است.

وی ابراز امیدواری کرد: با تعامل روز افزون، جلوی هرگونه فساد اقتصادی را بگیریم. دشمنان باید احساس خوف کنند؛ وقتی بازوهای توانمند امور مالیاتی و پلیس امنیت اقتصادی و دستگاه قضایی پای کار آمده اند، باید به تکالیف خود عمل کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی  فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی تاکیدکرد: خط قرمز ما قانون است و هیچ ترس و واهمه ای از حفظ کیان کشور و بخشهای مختلف آن نداریم؛ چون لباس و رسالت خدمت ما حاصل و ادامه دهنده خون پاک  و مطهر شهدای گرانقدر است و باید با مفسد برخورد جدی کرد.

 وی با اشاره به اینکه  ما سوگند خورده ایم که جلوی مفسد و متخلف را بگیریم و با اقتدار و محکم وظیفه قانونی خود را انجام می دهیم افزود: همکاران ما با تخصص و تجربه ای که دارند به مجرم فرصت جولان نمی دهند تا از خلاها و مسائل سو استفاده کنند.

 بخشی بیان کرد: امنیت اقتصادی باید در کشور پایدار شود. امنیت مرزی ما به حاصل خون شهدا حفظ شده است و حوزه اقتصادی هم باید امن باشد تا فعالان اقتصادی به درستی کار خود را انجام دهند.

وی اظهار کرد: در سال جدید که به نام "مهار تورم؛ رشد تولید" نام گذاری شده است، ما از تمامی ظرفیتها برای تحقق این امر به مردم و دستگاههای اجرایی کمک خواهیم کرد تا رسالت خود را به درستی به سرانجام برسانیم و اعتلا و پیشرفت روزافزون کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تحت لوای رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) شاهد باشیم.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار