روایت همچنان باقیست/ دلهایی که در گلزار شهدای کرمان جا ماند

گلزار شهدای کرمان شاهد اشک های زائرانی است که قلب های خود را در کنار مرقد سردار دلها جا می گذارند و دلتنگی امانشان نمی دهد.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری، طی هفته گذشته طبق آخرین آمار هزاران زائر از مناطق مختلف ایران و کشورهای مختلف وارد گلزار شهدای کرمان شدند و مرقد شهید سلیمانی را زیارت کردند.


حضور گسترده زائران در شهر کرمان و حضور در طریق القاسم و گلزار شهدای این شهر جلوه‌هایی از دلدادگی و پیوند مردم با شهادت و از خود گذشتگی و ایثار شهدا خلق کرد.


حالا موکب ها برچیده شده و بخش اعظم زائران باز گشته و یا در راه باز گشت هستند اما حکایت این روزها اشک‌های زائران در هنگام وداع با شهدا در گلزار شهدا است. در این میان به خصوص زائران خارجی که از عراق وارد کرمان شده‌اند ارادت ویژه ای به سردار دل‌ها دارند.


نه آمریکا به داد ما رسید و نه کشورهای عربی که خود را در رأس اعراب می‌دانند بلکه سردار سلیمانی و هم رزمانش با شجاعت و درایت تروریست‌ها را از شهرها و روستاهای ما بیرون کردند


محمد خلوف یکی از زائرانی است که از روز ابتدایی برپایی موکب‌ها به عنوان خادم شروع به کار کرد، وی می‌گوید: ما خود و سلامت خانواده و بلادمان را مدیون حاج قاسم می‌دانیم و اگر این مرد بزرگ و همرزمانش نبودند مشخص نبود چه سرنوشتی برای ما ایجاد می‌شد.


وی گفت: نه آمریکا به داد ما رسید و نه کشورهای عربی که خود را در رأس اعراب می‌دانند بلکه سردار سلیمانی و هم رزمانش با شجاعت و درایت تروریست‌ها را از شهرها و روستاهای ما بیرون کردند و بدون هیچ منتی جانشان را به خطر انداختند.


خون شهدای جبهه مقاومت در هم آمیخته شده است


وی گفت: در عراق جوانان زیادی عاشق حاج قاسم هستند و هیچ زمان کارهایی که در عراق انجام شد را فراموش نمی‌کنیم، ما یک ملت هستیم و خون شهدای ما و شما در مبارزه با داعش در هم آمیخت و در تمام سختی‌ها و مشکلات هم در کنار هم می‌مانیم و در مقابل استکبار به امید خدا وند پیروز می‌شویم و آمریکا را از منطقه بیرون می‌کنیم.


شهید سلیمانی به ما درس آزادگی داد


یکی از اعضای حشد الشعبی نیز در گفتگو با مهر عنوان کرد: شهید سلیمانی همچون پدری مهربان به ما درس زندگی داد، او فقط یک فرمانده نبود بلکه به ما مراتب اخلاقی و حتی احترام به والدین و هم نوع دوستی را یادآور می‌شد و در زمان ورود به مناطقی که اشغال شده بود به توصیه می‌کرد در مرحله اول باید امنیت مردم و اموال مردم را حفظ کنیم.


روایت همچنان باقیست/ دلهایی که در گلزار شهدای کرمان جا ماند


وی افزود: شهید سلیمانی موجب اتحاد جبهه مقاومت از فلسطین تا افغانستان شد و همین مساله موجب نگرانی دشمن شده است.


شهید سلیمانی موجب اتحاد جبهه مقاومت از فلسطین تا افغانستان شد و همین مساله موجب نگرانی دشمن شده است


وی گفت: ما با تمام وجود در کنار برادران دیگر خود در جبهه مقاومت برای پیش برد اهداف مقاومت تلاش می‌کنیم و پیرو راه شهیدان هستیم.


زهرا حسینی از قم به کرمان آمده است و می‌گوید: ساعت یک و ۲۰ دقیقه برای مردم ایران ساعت دلتنگی است و هر بامداد شهادت سردار سلیمانی به همه ما ملت ایران یادآوری می‌شود و دشمن بداند ما آمده‌ایم تا انتقام خون شهیدان را بگیریم و برکات خون شهید سلیمانی آنقدر عظیم است که حرکتی بزرگ مردمی را ایجاد کرده و این راه ادامه دارد.


اجازه خدشه به آرمان‌های شهدا را نمی‌دهیم


وی می‌گوید: اینکه هزاران نفر از مناطق مختلف به یک مکان می آیند برای دشمن این پیام را دارد که همه ما بیدار هستیم و اینجا به میعادگاه عاشقان شهادت تبدیل شده است.


ابراهیم قاسمی نیز از آذربایجان شرقی آمده است و می‌گوید: این مرد برای ما الگوی اخلاق و فدا کاری برای مردم بود، وقتی پای حرف‌های مردم کرمان می‌نشینیم و خاکی بودن و مردمی بودن این شهید بزرگوار را می‌شنویم متوجه می‌شویم چه فرد بزرگی را از دست دادیم.


وی افزود: دشمن بداند ما مردم همه متحد و بیدار هستیم و اجازه نمی‌دهیم به اتحاد، همدلی و بصیرت ما خدشه‌ای وارد شود و مطابق با وصیت نامه شهید سلیمانی برای پیش برد نظام اسلامی تلاش می‌کنیم.


شمن بداند ما مردم همه متحد و بیدار هستیم و اجازه نمی‌دهیم به اتحاد، همدلی و بصیرت ما خدشه‌ای وارد شود


وی بیان کرد: حاج قاسم مردی بزرگ و فداکار و انسانی بود که دنبال دنیا نبود و تمام تلاش را برای خدمت خالصانه انجام داد و این مساله برای مردم ارزشمند است.


حسن محمدی نیز می‌گوید: باید وصیت نامه حاج قاسم در جامعه تسری پیدا کند و به خصوص جوانان باید بدانند وصیت نامه این شهید به گونه‌ای نوشته شده که فتنه‌های دشمنان را خنثی کند و گویی این شهید می دانسته که دشمن چه نقشه‌هایی در سر دارد.


این زائر مشهدی می‌افزاید: والدین در کنار نظام‌های آموزشی باید فرزندانشان را به این ارزش‌ها آشنا کنند تا دچار غفلت و اشتباه نشوند همه ما باید در راه اعتلای ایران تلاش کنیم و بدانیم راه و مکتب سلیمانی می‌تواند ما را از مشکلات دور کند.


دهه مقاومت در کرمان در آستانه تمام شدن است اما روایت شهدا و حکایت شهادت همچنان ادامه دارد و راه شهید سلیمانی و مکتب او ادامه خواهد داشت.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار