رونمایی وزیر اقتصاد از‌ بی‌قوارگی اقتصاد ایران/ گردش و بار مالی اکثر صنایع در تهران بود

وزیر اقتصاد از بازگشت پرونده مالیاتی قریب 2600 شرکت به محل استقرار و فعالیت در استان‌های مختلف کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی ظهر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس اظهار داشت: یکی از ایرادات اقتصادی کشور که رئیس جمهور نیز به آن اذعان دارد این است که در سالیان گذشته شاهد یک بی‌قوارگی و عدم توازن در مناطق کشور داشتیم که سبب شده بود اکثر گردش و بار مالی در تهران باشد و در سایر استان‌ها به ویژه در مرزها این امر کمتر رخ می‌داد.

وی افزود: مطابق دستور رئیس جمهور به وزارت اقتصاد در حوزه مالیاتی و خزانه داری داده‌اند تلاش داریم این گردش مالی به سایر مناطق و استان‌ها بازگردد، قریب 2600 شرکت باید در استان محل مورد فعالیت باید مالیات می‌دادند که شهرداری‌ها و دهیاری‌های آن استان از مزایای این پرداخت مالیات بهره می‌بردند.

وزیر اقتصاد گفت: خوشبختانه این اتفاق افتاده و این شرکت‌ها در استان محل استقرار خود مالیات پرداخت خواهند کرد، برای استان هرمزگان هم همین گونه است و مطابق آخرین آمار فقط 2 شرکت مورد مسئله است که این 2 پرونده هم به سرعت حل و فصل می‌شود.

وی تصریح کرد: اعتقاد داریم بی عدالتی منطقه‌ای مهم‌ترین عاملی است که سبب می‌شود شاهد مهاجرت از اقصی نقاط کشور تنها به چند نقطه از کشور باشیم که این مسئله هم سبب بروز مشکل می‌شود.

خاندوزی گفت: در حوزه خزانه داری هم سعی شده تا حد امکان تردد مدیران استانی به کشور را کاهش داده‌ایم و با اختیار دادن به استان‌ها داده شده تا با هماهنگی با استاندار تصمیمات لازم را بگیرند.

وی اظهار داشت: اگر بنگاه‌های اقتصادی مستقر در استان‌ها مکلف شوند حساب‌های بانکی خود را درون همان استان باز کنند به قدرت اقتصادی، اعتباری و وام دهی استان بالاتر می‌رود. 

وزیر اقتصاد با تاکید بر سیاست‌های مالیاتی گفت: در حوزه مالیاتی مطابق قانون سازمان برنامه بایستی تکلیف را انجام می‌داد تا بخشی از مازاد مالیات وصولی به خزانه همان استان برگردد اما در چند استان از جمله هرمزگان از عدم اجرای این قانون گلایه دارند که تلاش می‌شود در کشور این مشکل حل شود.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار