سرمای هوا در استان گلستان/ افزایش مصرف گاز و قطع گاز سی‌ان‌جی‌

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با اشاره به تناوب سرما هوا در استان، گفت: از امشب تا پایان هفته به صورت متناوب در گلستان شاهد بارش پراکنده باران و افزایش ابر خواهیم بود.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری، امان محمد کمالی در گفت‌وگو با تسنیم در گرگان، با اشاره به نفوذ سامانه بارشی، اظهار داشت: از امشب تا پایان هفته به صورت متناوب در استان گلستان شاهد بارش پراکنده باران و افزایش ابر خواهیم بود. میزان بارش‌ها چندان موثر نیست و تغییرات محسوس دمایی نخواهیم داشت.

وی گفت: تا پایان هفته به تناوب با گذر امواج ناپایدار به ویژه در عصر و شب بارش ملایم و پراکنده باران در مناطق کوهپایه‌ای و دشت و بارش برف در مناطق کوهستانی پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان افزود: حداقل دمای صبح امروز گرگان 2 درجه و حداکثر 11 درجه بود.

افزایش مصرف گاز تا 17 میلیون متر مکعب

علی طالبی، مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان هشدار داد: مصرف گاز استان گلستان به مرز 17 میلیون متر مکعب رسید

وی از افزایش قابل ملاحظه حجم مصرف گاز استان خبر داد و از مشترکین گرامی و  مردم شریف استان خواست جهت پایداری جریان گاز، صرفه‌جویی در مصرف را جدی بگیرند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان افزود: با سرد شدن هوای استان و بارش نزولات آسمانی به ویژه در نقاط کوهستانی و کاهش شدید دمای هوا، میزان مصرف گاز به طور چشمگیری افزایش یافته است که این موضوع ناترازی گاز را در مناطق مختلف استان به همراه  داشته است.

طالبی با بیان اینکه در حال حاضر مصرف گاز استان به مرز 17 میلیون متر مکعب افزایش یافته که این موضوع نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده است، اظهار داشت: در صورت رعایت نکردن آن با وجود میل باطنی، مجبور  به اعمال محدودیت‌های مصرف در برخی بخش‌ها خواهیم شد.

قطع گاز سی‌ان‌جی‌ها در استان گلستان

وی گفت: به منظور جلوگیری از افت فشار گاز در بخش خانگی گاز جایگاه‌های سی ان جی را از عصر دیروز قطع کردیم و تا اطلاع ثانوی قطع خواهد بود.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان با بیان اینکه سامانه سرد و بارشی دیگری روز‌های آینده وارد استان می‌شود، گفت: در صورت تداوم روند افزایشی فعلی، افت فشار گاز در بخش خانگی دور از انتظار نخواهد بود.

پوشش امدادی به 41 حادثه در استان گلستان

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان از پوشش امدادی به 41 عملیات امداد و نجات در استان خبر داد و گفت: در هفته گذشته امدادگران و نجاتگران گلستان در 41 ماموریت امدادی شامل 28 حادثه جاده‌ای، چهار مورد برف و کولاک، چهار مورد حادثه شهری، دو مورد کوهستان و یک صنعتی کارگاهی به 689 حادثه دیده خدمات امدادی ارائه کردند.

رضا حاجیلری افزود: در این حوادث 76 مصدوم شده بودند که 35 نفر از مصدومان توسط نیروهای جمعیت به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

وی ادامه داد: در این مدت 43 آمبولانس بار، 15 بار خودروی کمک‌دار سبک و چهار بار از خودروهای نجات هلال احمر استان به‌کارگیری شد.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار