مقام نظامی دولت انصارالله خبر داد؛

سوء استفاده دشمن از آتش‌بس برای تجدید قوا در جبهه های یمن

رئیس نهاد اطلاعات نظامی دولت انصارالله یمن از اقدامات مزدوران ائتلاف سعودی برای بازسازی صفوف نیروهای خود در سایه سوء استفاده از فرصت آتش بس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از المیادین، «عبدالله یحیی الحاکم» رئیس نهاد اطلاعات نظامی دولت انصارالله یمن در جریان دیدار با فرستاده سازمان ملل به این کشور تاکید کرد که مزدوران ائتلاف سعودی از فرصت آتش بس سو استفاده کرده و صفوف خود را در جبهه‌های شرقی و جنوبی به صورت کاملاً آشکاری بازسازی و تقویت می‌کنند.


وی در ادامه افزود: دولت یمن همانطور که برای تحقق صلح آماده است برای رویارویی با بدترین احتمالات نیز آماده است.


الحاکم اضافه کرد: رهبران انقلابی و سیاسی و نظامی دولت یمن بر ضرورت دستیابی به صلح عادلانه و محافظت از استقلال و اتحاد این کشور تاکید دارند.


وی تصریح کرد: طرف مقابل در مسیر تحقق صلح سنگ اندازی کرده و اقدامات پنهانی در زمینه‌های سیاسی و دیپلماتیک برای تشدید محاصره یمن اتخاذ می‌کند.


این مسئول یمنی تاکید کرد: طرف مقابل نیز باید آشوب‌هایی که در منطقه ساحلی و عدن و جنوب ایجاد کرده خاموش کرده و اقداماتی را برای نشان دادن حسن نیت خود از جمله بازگشایی مسیرها و آزاد کردن تمام اسرا اتخاذ کند.


شبکه المسیره وابسته به جنبش انصارالله یمن پیش از این نیز گزارش داده بود که ائتلاف سعودی آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل در شهر الحدیده و اطراف آن در سال ۲۰۱۸ را نقض کرده و دست کم ۴۸ حمله علیه این مناطق انجام داده است.


بر اساس این گزارش، ائتلاف سعودی علاوه بر انجام حملات هوایی علیه الحدیده، هواپیماهای جاسوسی خود را در این منطقه به پرواز درمی آورد.


جلال الرویشان معاون نخست وزیر یمن در امور دفاعی پیشتر تاکید کرده بود که اگر تنش‌ها بالا بگیرد دامنه آتش، تنها یمن را درگیر نخواهد کرد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار