سوریه: آمریکا دست از غارت نفت ما بردارد

وزارت خارجه سوریه سرقت نفت این کشور از سوی آمریکا را در تعارض با قوانین بین‌المللی دانست.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری  به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه سوریه امروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دمشق غارت نفت و ثروت سوریه از سوی آمریکا را محکوم می‌کند.


در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است که اقدامات آمریکا از جمله راهزنی (نفت سوریه)، با قوانین بشردوستانه بین‌المللی در تعارض است.


در ادامه این بیانیه تاکید می‌شود که سوریه از آمریکا می خواهد دست از حمایت از تروریسم و شبه نظامیان جدایی طلب بردارد و از خاک سوریه عقب نشینی کند.


پیش از این خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که نظامیان اشغالگر آمریکایی هم چنان به سرقت منابع نفتی سوریه ادامه می‌دهند به طوری که اخیراً دهها تانکر حاوی صدها تُن نفت سرقتی از چاه‌های واقع در استان‌های الحسکه و دیر الزور و رقه در شمال و شمال شرق این کشور را به عراق منتقل کردند.


در حالی دمشق بارها بر ضرورت خروج نظامیان اشغالگر آمریکایی از سوریه تاکید کرده است که ستاد فرماندهی مرکزی این نیروها اعلام کرده که تا زمانی که از شکست داعش در سوریه مطمئن نشده از این کشور خارج نخواهد شد. ادعای این ستاد در حالی مطرح می‌شود که بارها خبر فراری دادن عناصر داعش توسط نظامیان آمریکایی از زندان‌های سوریه منتشر شده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار