سی و ششمین کنفرانس وحدت با سخنرانی رئیس جمهور آغاز شد

سی و ششمین کنفرانس وحدت دقایقی قبل با سخنرانی حجت‌الاسلام رئیسی آغاز شد.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری، سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی هم‌اکنون با سخنرانی حجت الاسلام رئیسی ریاست محترم جمهور در سالن سران اجلاس آغاز شد.
به گفتۀ مسئولان کنفرانس، امسال مراسم اختتامیه برگزار نمی‌شود و شامل بخش حضور و بیانیۀ پایانی است.
در بخش حضوری کنفرانس امسال 200 اندیشمند از 60 کشور و 100 شخصیت سیاسی و فرهنگی داخلی شرکت دارند و در بخش وبیناری که از یکشنبه 17 مهر آغاز شده، 12 نشست وبیناری با 144 سخنرانی انجام می‌شود. این سخنرانی ها به صورت زنده به زبان های انگلیسی، عربی و فارسی از پایگاه اینترنتی کنفرانس وحدت قابل دریافت است.
کنفرانس وحدت اسلامی همه‌ساله از دوازده تا هفدهم ربیع‌الأول با حضور شخصیت‌های فرهنگی و مذهبی جهان اسلام برگزار می‌شود. به دلیل فراگیری کرونا، این کنفرانس به صورت وبیناری و نیمه‌حضوری برگزار می‌شد و پس از دو سال، به حالت طبیعی خود بازگشت. شعار امسال کنفرانس وحدت، «اتحاد اسلامی، صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام؛ راهکارهای اجرایی و اقدامات عملیاتی» است.
یکی از تفاوت های کنفرانس امسال برگزاری کنفرانس هایی به صورت منطقه‌ای در استان های گلستان، سیستان و بلوچستان، خراسان و کردستان است. همچنین شاهد برگزاری کنفرانس‌هایی در سطح جهانی خواهیم بود که اولین کنفرانس تا پایان سال در لبنان برپا خواهد شد. چندین نشست تخصصی قبل از کنفرانس برگزار شده و 40 مقاله به دبیرخانه کنفرانس رسیده است.
هدف از برگزاری کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، ایجاد اتحاد و همبستگی در بین مسلمانان، همفکری علماء و دانشمندان جهت تقریب دیدگاه‌های علمی و فرهنگی آنان و نیز بررسی و ارائه راهکارهای عملی جهت دستیابی به وحدت اسلامی و تشکیل امت واحده در جهان اسلام و حل مسائل و مشکلات مسلمانان و ارائه راه‌ کارهای مناسب در این خصوص است.

  

انتهای پیام
 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار