انهدام طرح تروریستی در کرکوک/ طرح امنیتی ویژه عید فطر در بغداد

منابع عراقی از انهدام طرح تروریستی برای هدف قرار دادن بازارهای کرکوک از سوی تروریست‌ها خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری ، دستگاه امنیت ملی عراق از خنثی سازی طرحی تروریستی برای هدف قرار دادن بازارهای کرکوک خبر داد.

در بیانیه دستگاه امنیت ملی عراق آمده است: در عملیاتی ویژه و تلاش میدانی و اطلاعاتی، دو تن از عناصر داعش در کرکوک دستگیر شدنددستگیری این دو تنها پس از چند ساعت از حمله آنها به یک مرکز پلیس در کرکوک صورت گرفت. این دو داعشی قصد حمله به شهروندان و نیروهای امنیتی در مناطق مختلفی از استان طی روزهای آینده را داشتند و به دنبال آن بودند از طریق چندین انفجار در بازارهای شلوغ ایجاد رعب و وحشت کنند اما با هوشیاری نیروهای امنیتی، این طرح تروریستی ناکام ماند.

یکی از این دو تروریست ملقب به «ابو دجانه»، پیشتر اقدام به انفجار بمب در مسیر خودروی پلیس و هدف قرار دادن یک خودرو با نارنجک کرده بود که منجر به شهادت یک نیروی امنیتی عراقی شد. وی مسئول ایجاد یک پناهگاه برای عناصر تروریستی در ناحیه «لیلان» در کرکوک بود.

همزمان برخی منابع اعلام کردند که عناصر داعشی از مخفیگاه‌های خود به علت حملات هوایی و نیز آتش سنگین راکتی خارج شده اند و در ناحیه «جلولاء» در شمال شرق بعقوبه و برخی مناطق اطراف «قره تپه» به حرکت درآمده اند.

داعش فرصت تثبیت مواضع خود در برخی نقاط به ویژه در کرکوک، دیالی، نینوا، صلاح الدین، مناطق مرزی عراق با سوریه و کوه‌های حمرین را پیدا کرد تا در فرصت مناسب دست به یورش علیه نیروهای عراقی بزنند و این مناطق در حال حاضر فعال‌ترین مراکز داعش در عراق محسوب می‌شود.اخیراً تکفیری‌ها سلسله حملاتی را به مناطقی از کرکوک، نینوا، حومه دیالی و جلولاء و شرق صلاح الدین داشته اند. برخی منابع امنیتی از وجود مراکز آموزشی داعش در صحرای الانبار در غرب عراق و نوار مرزی با سوریه خبر دادند.

گروه تروریستی داعش در سال 2014 یک‌سوم خاک عراق را تصرف کرد، اما نیروهای این کشور با پشتیبانی ائتلاف بین المللی طی سال 2017 توانستند این مناطق را از دست گروه تروریستی مذکور آزاد کنند، اما سلول‌های خفته داعش هنوز در مناطقی از عراق حضور دارند.

طرح امنیتی ویژه عید فطر در بغداد

خبر دیگر از عراق اینکه «احسان عبدالخالق» معاون فرمانده عملیات بغداد با اشاره به طرح امنیتی ویژه عید فطر در بغداد از بسته نبودن راه‌ها خبر داد.

وی از مشارکت نیروها در طرح امنیتی ویژه عید فطر خبر داد و اینکه خیلی روان این طرح انجام می شود.

عبدالخالق گفت: نیروهای امنیتی در جریان این طرح از مساجد، حسینیه ها و نیز مناطق گردشگری حمایت به عمل خواهند آورند.

وی افزود: اوضاع امنیتی در بغداد به ویژه پس از ضربات مهلک به تروریست‌ها خوب است.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار