عضو دفتر سیاسی انصارالله: آمریکا، مانع اصلی تحقق صلح در یمن است

«حزام الاسد» از اعضای دفتر سیاسی جنبش «انصارالله» یمن بر تعهد رهبران سیاسی این جنبش برای مقابله با اشغالگران تا زمان دستیابی به راه حل سیاسی و صلح عادلانه و فراگیر تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، همزمان با فرارسیدن نهمین سالگرد تهاجم عربستان سعودی به خاک یمن «حزام الاسد» از اعضای دفتر سیاسی جنبش «انصارالله» یمن در گفتگویی ویژه با  تسنیم در صنعا ضمن تشریح مهم ترین تحولات جاری در پرونده بحران یمن به ویژه روند گفتگوها میان اعضای مذاکره کننده یمنی و عربستانی بر ضرورت پایان تجاوز نیروهای اشغالگر و رفع محاصره از ملت یمن تاکید کرد.

حزام الاسد در تشریح مقاومت مثال زدنی و بی نظیر ملت یمن در طول 9 سال تجاوز و بمباران گفت: مقاومت یمن بازتابی از مظلومیت ملت یمن است و بدون تردید همین مظلومیت هم عامل اصلی در اراده و پایمردی یمنی‌ها درجبهه‌های نبرد بوده است.

وی افزود روشن است که تداوم جنگ و محاصره و سختی‌ها و فجایع انسانی که در چهره هر شهروند یمنی قابل مشاهده است نشانگر اراده راسخ و مقاومت کم نظیری است که به رغم هزینه‌های فراوان ناشی از محاصره اقتصادی، شکنجه مردم از طریق نبود غذا و انزوای یمنی‌ها از جهان شاهد آن بوده و هستیم.

جنبش انصارالله یمن , یمن , عربستان سعودی , کشور امارات متحده عربی ,

عضو دفتر سیاسی انصارالله سپس ادامه داد: از نگاه دشمنان، بیداری و آگاهی یمنی‌ها مرجع خطر و امری هزینه ساز برای آنهاست و به همین خاطر دشمن از تمامی گزینه‌های نظامی، سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای خود علیه مقاومت یمن بهره گرفته، اما دیگر بر همگان آشکار شده است که این کارت‌های بازی بی اعتبار شده و مشروعیت خود را از دست داده‌اند.

حزام الاسد در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در رابطه با بهانه تراشی‌های مقامات سعودی در رابطه با دخالت ایران در امور یمن افزود: دشمن برای مدت‌ها حضور ایران در یمن را به عنوان بهانه‌ای برای حمله به خاک یمن عنوان می‌کرد و امروز در برابر دیدگان جهانیان از احیای روابط خود با جمهوری اسلامی ایران سخن می‌گوید تا مشخص شود از نظر سعودی‌ها نقطه پایان این تجاوز و جنگ چیزی جز نابودی زیرساخت‌های یمن و سرسپردگی ملت یمن نبوده است.

مقام یمنی: توقف جنگ در گروی توقف تجاوز و محاصره است/ از نزدیکی تهران‌ ـ ریاض استقبال می‌کنیم/ اختصاصی

الاسد در پاسخ به سوالی پیرامون نقش عمان در روند گفتگوهای صلح یمن، ضمن تقدیر از نقش این کشور در روند مذاکرات صنعا و ریاض اظهار داشت: برادران ما در یمن بر تعهد خود به حسن همجواری و عدم دخالت در امور داخلی کشورمان پایبند بوده و به واسطه اقداماتی چون تسهیل ورود برخی از کشتی‌ها به بندر الحدیده و استمرار روند مذاکرات، تلاش‌های زیادی به منظور کاهش درد و رنج ملت یمن و تحقق صلحی فراگیر و عادلانه و اخراج نیروهای اشغالگر از سراسر خاک یمن مبذول داشته اند.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله در ادامه ضمن ابراز ناخرسندی از عدم وحدت نظر در نزد مقامات سعودی پیرامون مفاد مورد توافق طرفین در روند مذاکرات ریاض و صنعا، از کارشکنی‌های دولت آمریکا به عنوان مهم ترین مانع بر سر راه پیشبرد روند گفتگوهای صلح سخن گفت.

 وی همچنین با اشاره به احتمال از سرگیری مجدد درگیری‌ها میان نیروهای مقاومت و مزدوران اشغالگر افزود به رغم کاهش حجم درگیری‌های نظامی و برقراری آتش بس در برخی مناطق، درگیری‌ها در برخی از جبهه‌های نبرد همچنان ادامه دارد. الاسد بر تعهد رهبران در دفتر سیاسی جنبش انصارالله به منظور مقابله با اشغالگران تا زمان دستیابی به راه حلی سیاسی تاکید کرد.

جنبش انصارالله یمن , یمن , عربستان سعودی , کشور امارات متحده عربی ,

حزام الاسد در بخش پایانی گفتگوی خود با اشاره به فرا رسیدن نهمین سالروز تجاوز ائتلاف بین المللی به رهبری عربستان به خاک یمن ضمن اشاره به آمادگی ملت یمن به منظور دفاع از خود افزود: اکنون توپ در زمین آمریکاست و این واشنگتن است که باید بین راه حل صلح آمیز و یا بازگشت به درگیری‌های نظامی یک گزینه را انتخاب کند، چرا که این آمریکاست که می تواند روند تصمیم سازی دولت‌های متجاوز همچون عربستان، امارات و مزدوران آنها را در قبال ادامه روند تجاوز و محاصره یمن تغییر دهد.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار