عطوان: آمریکا و متحدانش برای پذیرایی از آوارگان اسرائیلی آماده باشند!

یک تحلیلگر برجسته منطقه با اعلام اینکه حمایت نظامی بی‌حد واشنگتن از رژیم صهیونیستی هیچ تاثیری بر مقاومت فلسطینی‌ها ندارد تاکید کرد، آمریکا و متحدانش باید خود را برای پذیرایی از آوارگان اسرائیلی آماده کنند.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری، «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای را‌ی‌الیوم و تحلیلگر برجسته فلسطینی که از زمان آغاز عملیات بزرگ طوفان الاقصی در روز شنبه تحلیل‌های متعددی درباره این عملیات ارائه داده، در یادداشت جدید خود با لحنی کنایه آمیز نوشت، من در طول چندین دهه از زندگی حرفه‌ای و علمی خود نمی‌دانستم که جنبش حماس و گردان‌های القسام به عنوان شاخه نظامی این جنبش ابرقدرتی بزرگتر از چین و روسیه و آمریکا هستند. من همچنین نمی‌دانستم نوار غزه که مساحت آن بیش از 150 کیلومتر مربع نمی‌شود و خودِ من در یکی از اردوگاه‌های آن متولد شده‌ام، از کانادا و فدراسیون روسیه و برزیل و ... بزرگتر است!

عطوان افزود، من همه این‌ها را نمی‌دانستم تا اینکه «جو بایدن» رئیس جمهوری ایالات متحده اعلام کرد که تصمیم دارد ناوگروه تهاجمی «جرالد فورد» را همراه با جنگنده‌ها و موشک‌ها و دیگر تجهیزات نظامی برای کمک به رژیم اشغالگر و حمایت از آن مقابل حماس به مدیترانه شرقی بفرستد و از فروپاشی ارتش اسرائیل که می‌گفتند ارتشی قوی و شکست‌ناپذیر است جلوگیری کند. آمریکا با صدها میلیارد دلار از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند و این رژیم را مجهز به جدیدترین موشک‌ها و پهپادها و تانک‌ها کرده و جدیدترین جنگنده‌های خود همانند اس 35 را در اختیار این رژیم نژادپرست قرار داده است؛ رژیمی که تبدیل به یک بار بزرگ استراتژیک، مالی، نظامی و اخلاقی بر دوش آمریکا و مالیات‌دهندگان این کشور شده است.

پشت پرده اقدام بی‌سابقه آمریکا برای حمایت از صهیونیست‌ها مقابل مقاومت

در ادامه این یادداشت آمده است، برای شفاف‌سازی بیشتر موضوع اشاره می‌کنیم این ناوگروه تهاجمی که آمریکا برای حمایت از رژیم اشغالگر مامور کرده و بیش از 13 میلیارد دلار برای وزارت دفاع ایالات متحده هزینه داشته، پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین ناوگان آمریکایی محسوب می‌شود که طول آن 335 متر و وزن آن 82 هزار تن بوده و با نیروی محرکه هسته‌ای کار می‌کند. این ناو 75 هواپیما و 4460 نیروی انسانی را بر پشت خود حمل می‌کند و می‌تواند به مدت 20 سال بدون سوخت دریانوردی کند. در این میان 2 نظریه درباره علت این اقدام بی‌سابقه آمریکا و فرستادن چنین ناوگان بزرگی برای حمایت از رژیم صهیونیستی مقابل مقاومت فلسطین وجود دارد:

-بعد از شکست بزرگ و خفت‌بار ارتش رژیم صهیونیستی مقابل گردان‌های القسام و نیز سایر گروه‌های مقاومت از جمله سرایا القدس (شاخه نظامی جهاد اسلامی) که یک رسوایی نظامی، سیاسی و اطلاعاتی برای این رژیم به بار آورده و موجب رعب و وحشت بی‌سابقه شهرک‌نشینان صهیونیست شده و با کشته و زخمی شدن هزاران اسرائیلی همراه بود، آمریکا در تلاتش برای حمایت روانی از رژیم اشغالگر است.

- بسیج این نیروی نظامی آمریکا ممکن است در چارچوب طرح مشترکی برای ضربه زدن به محور مقاومت باشد به ویژه اینکه اخیرا سران مقاومت در بیروت با یکدیگر دیدار داشتند. به این ترتیب آمریکا علنا مشارکت خود را در هرگونه تجاوز و جنایت جنگی اشغالگران در نوار غزه اعلام می‌کند که این امر ممکن است منجر به پاسخ‌های تلافی‌جویانه از سوی سایر گروه‌های مقاومت در لبنان و سوریه و عراق و یمن نیز بشود.

رسوایی ارتش پرمدعای اسرائیل مقابل مقاومت فلسطین

در ادامه این مقاله آمده است، به نظر می‌رسد که آمریکا و متحدانش از شکست‌های خود درس عبرت نگرفته و همچنان اصرار به تکرار اشتباهات قبلی در منطقه و جهان اسلام دارند؛ به ویژه در شرایط کنونی که جنگ در اوکراین را باخته و ملت این کشور را وارد یک بحران سیاسی و اقتصادی و حتی موجودیتی کرده‌اند. اوکراین اکنون تبدیل به کشوری شکست خورده شده و 20 درصد اراضی خود را در شرق و شبه جزیره کریمه از دست داده است. نکته جالب توجه اینجاست که آمریکا حتی یک سرباز خود را برای جنگ در اوکراین نفرستاد و همچنین بسیار بعید است که ناوگروه جرالد فورد یا هر ناو هواپیمابر دیگر را برای ورود به جنگ اوکراین و دفاع از اوکراینی‌ها مقابل روسیه بفرستد.

عطوان: عملیات جدید مقاومت اسرائیل را به نابودی می‌کشاند/ سازشکاران به زودی پشیمان می‌شوندمقاومت چگونه ابتکار عمل جنگ بزرگ با اشغالگران را به دست گرفت/ گزینه‌های بد و بدتر اسرائیل در «طوفان الاقصی»وقتی مقاومت فلسطین معادلات نظامی دنیا را به چالش کشید

عبدالباری عطوان تاکید کرد، علت امر آن است که آمریکا یک کشور بزدل به شمار می‌رود که تنها برای ملت‌های فقیر و ضعیف مانند مردم محاصره شده و گرسنه نوار غزه قلدری می‌کند. رژیم صهیونیستی که دارای 200 کلاهک هسته‌ای و هزاران جنگنده و پهپاد و صدها تانک مدرن است نمی‌تواند از خود و شهرک‌ها و شهرک‌نشینانش محافظت کند. بنابراین ما باور نداریم در این شرایط آمریکا و ناوگان آن نیز در این ماموریت موفق شوند. آخرین اطلاعات حاکی از آن است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر در تماس تلفنی با بایدن به او گفته بود که حداکثر ظرف 48 ساعت به غزه حمله زمینی می‌کند تا گروه‌های مقاومت به رهبری حماس در این منطقه را از بین ببرد.

به نوشته این تحلیلگر برجسته منطقه، وقاحت و گستاخی «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم اشغالگر به حدی رسید که اهالی غزه را «حیوان» توصیف و اعلام کرد که آب و برق و همه امکانات ابتدایی معیشتی در این منطقه قطع می‌شود و چه بسا دست به کشتاری مشابه جنایت بزرگ اجداد خود در سال 2014 علیه غیرنظامیان فلسطینی بزند؛ جایی که در جنگ سال 2014 که خونین‌ترین جنگ فلسطینیان و صهیونیست‌ها در چند دهه اخیر بود 3 هزار فلسطینی از جمله زنان و کودکان توسط اشغالگران قتل عام شدند.

به زودی اسرائیل محو می‌شود

بر اساس این یادداشت، اما این مداخله جنایتکارانه و تهاجمی آمریکا و این تهدیدات رژیم غاصب برای ساکت کردن نوار غزه از خلال تشدید محاصره این منطقه، نه تنها مقاومت را از بین نمی‌برد بلکه ممکن است منجر به وقوع یک جنگ منطقه‌ای شود که در آن بسیاری از قدرت‌ها وارد خواهند شد؛ جنگی که چیزی به نام «دولت اسرائیل» را برای همیشه از صحنه روزگار محو می‌کند. ورود سایر گروه‌های محور مقاومت به این جنگ اصلا بعید نیست و نباید فراموش کنیم که ژنرال «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های القسام در نخستین ساعات عملیات طوفان الاقصی اعلام کرد که 5000 موشک از غزه به سمت مواضع دشمن شلیک شده است.

عطوان در پایان این مقاله تاکید کرد، اسرائیل باید منتظر چندین برابر این تعداد موشک باشد و آمریکا هم بداند که ناوهای هواپیمابر آن -چه در سواحل فلسطین و -چه آب‌های خلیج فارس در امان نخواهند بود و موشک‌های مقاومت آماده هدف قرار دادن آنها بوده و همه گروه‌های محور مقاومت از ایران تا عراق و سوریه و یمن و لبنان در چارچوب وحدت میادین در آمادگی کامل هستند. آمریکا و متحدانش که در عراق، افغانستان و سوریه و قبل از آن ویتنام شکست خوردند، ناگزیر در نوار غزه و کل منطقه خاورمیانه شکست خواهند خورد و باید برای پذیرایی از بیش از هفت میلیون آواره اسرائیلی آماده شوند.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار