عطوان: اسرائیل قدرت محافظت از خودش را هم ندارد/ باخت بزرگ سازشکاران در شرط‌بندی روی اسب بازنده

سردبیر رای‌الیوم با انتقاد از اقدام برخی کشورهای عربی در کمک به رژیم صهیونیستی برای مقابله با محاصره دریایی یمن ضد این رژیم اعلام کرد که جنگ غزه ثابت کرد اسرائیل حتی قادر به محافظت از خودش هم نیست و امیدواریم سازشکاران این را بفهمند.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری ، در شرایطی که مردم غزه در سایه محاصره همه جانبه‌ای که آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه آنها تحمیل کرده‌اند، از ابتدایی‌ترین امکانات زندگی و حتی آب و غذا هم محروم هستند، طی روزهای گذشته رسانه‌های عبری گزارش‌هایی درباره ارسال محموله‌های تجاری مملو از مواد غذایی تازه از دبی به فلسطین اشغالی برای صهیونیست‌ها ارائه دادند.

المیادین به نقل از رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرد که محموله‌های مواد غذایی تازه از طریق پل زمینی که جایگزین جدید دریای سرخ است، به سرزمین‌های اشغالی منتقل شده است. بر اساس گزارش این رسانه‌ها محموله‌های مواد غذایی تازه از طریق بنادر دبی و با عبور از عربستان سعودی و اردن به اسرائیل (فلسطین اشغالی) منتقل شد.

این رسانه‌ها مدعی شدند که آزمایش ایجاد پل زمینی از بنادر دبی به اسرائیل با موفقیت انجام شد و از طریق آن 10 کامیون به اسرائیل (فلسطین اشغالی) رسید.

این درحالی است که مواضع سست کشورهای عربی در قبال جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم غزه از ابتدای جنگ تاکنون به شدت مورد انتقاد و خشم ملت‌های عربی و اسلامی و به ویژه مردم و گروه‌های فلسطینی بوده است.

ارسال محموله‌های غذایی از دبی برای صهیونیست‌ها

در همین زمینه «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم و تحلیلگر شناخته شده فلسطینی در مقاله جدید خود نوشت، در شرایطی که برادران یمنی با انجام عملیات دریایی ضد کشتی‌هایی اسرائیلی یا بین‌المللی که حامل کالا برای صهیونیست‌ها هستند و به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند، با قدرت از مقاومت و مردم فلسطین حمایت می‌کنند و در برابر جنگ نسل‌کشی که رژیم اشغالگر علیه غزه به راه انداخته ایستاده‌اند، رسانه‌های صهیونیستی اخیرا از رسیدن محموله‌های تجاری از دبی به اراضی اشغالی خبر دادند که از عربستان و اردن عبور کرده و از طریق پل زمینی که احداث آن بین امارات و رژیم اشغالگر مورد توافق قرار گرفته بود، به صهیونیست‌ها رسیده است.

عطوان در ادامه به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از وبسایت عبری والا اشاره کرد که دیروز اعلام کرد، 10 کامیون مملو از کالا و مواد غذایی تازه از دبی وارد اسرائیل (فلسطین اشغالی) شده است.

این تحلیلگر فلسطینی ادامه داد، فعال شدن قراردادهای اماراتی و اسرائیلی درباره پل زمینی بین دو طرف هم‌زمان با اقدام یمن در بستن تنگه باب‌المندب و جلوگیری از عبور کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ بوده و این پل در چارچوب ایجاد یک گذرگاه امن تجاری از دبی به حیفا و بالعکس است. درست است که در اولین گام آزمایشی، 10 محموله از دبی وارد حیفا شد اما این امر مقدمه‌ای برای ورود صدها و هزاران محموله دیگر است و هدف از آن جایگزین کردن یک پل زمینی به جای مسیر دریای سرخ است تا ابتکار یمنی‌ها در محاصره رژیم صهیونیستی ناکارآمد شود. درواقع این اقدام (پل زمینی بین کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی) در راستای حمایت از تجاوزات اسرائیل علیه غزه است؛ تجاوزاتی که تاکنون منجر به شهادت 20 هزار نفر و مجروح شدن 55 هزار تن دیگر، آوارگی دو میلیون فلسطینی و ویرانی نیمی از خانه‌ها و اغلب بیمارستان‌ها و زیرساخت‌های غیرنظامی غزه شده است.

اسرائیل قدرت محافظت از خودش را هم ندارد

در ادامه این یادداشت آمده است، دولت اردن گزارش رسانه‌های صهیونیستی درباره عبور محموله‌های تجاری از خاک این کشور به مقصد فلسطین اشغالی را رد کرد. خبرگزاری رسمی اردن نیز که بیانیه دولت اردن را در این زمینه منتشر کرد گزارش داد که «اخبار رسانه‌های عبری از وجود چنین پلی به عنوان جایگزین دریای سرخ جهت انتقال کالا به فلسطین اشغالی صحت ندارد و کاملا بی‌اعتبار است». منابع رسمی اردنی اعلام کردند، موضع اردن در خصوص حمایت از برادران فلسطینی و ایستادن در کنار آنها به هر طریق روشن است و دولت اردن در تایید این مواضع، قراردادهای آب، گاز و برق با رژیم اشغالگر را لغو کرده است.

سازشکاران در وادی خیانت؛ ملت‌ها حامی مقاومت/ افزایش هزینه‌های حمایت از فلسطین در غربپیام‌های راهبردی «طوفان الاقصی» برای اشغالگران و سازشکارانعطوان: عملیات جدید مقاومت اسرائیل را به نابودی می‌کشاند/ سازشکاران به زودی پشیمان می‌شوند

عطوان ادامه داد، اما نکته قابل توجه این است که عربستان سعودی تاکنون منکر فعال‌سازی این پل نشده و ما نمی‌دانیم که این سکوت نشانه رضایت است یا اینکه ریاض این اخبار رسانه‌های صهیونیستی را به دلیل عدم جدیت آن نادیده گرفته است. ارتش اسرائیل که با شکست بزرگی در نوار غزه مواجه است و پس از 71 روز نتوانسته به هیچ یک از اهداف اصلی خود یعنی نابودی جنبش حماس و بازگرداندن همه اسرای اسرائیلی دست یابد، دیگر قادر به محافظت از خودش هم نیست؛ چه برسد به محافظت از دیگران و به ویژه رژیم‌های سازشکار عربی. تاکنون نیز اگر پل هوایی آمریکا برای ارسال سلاح به ارتش صهیونیستی و اعزام 2000 نیروی آمریکایی برای کمک به آن نبود، این ارتش در برابر ضربات مقاومت و پایداری رزمندگان آن دوام نمی‌آورد و کاملا از هم می‌پاشید. قطعا وضعیت اسرائیل بعد از جنگ غزه مانند قبل از آن نخواهد بود و این چیزی است که ما امیدواریم کشورهایی که در تلاش برای کمک به رژیم اشغالگر و شکستن محاصره تجاری و اقتصادی آن هستند و به حمایت این رژیم امید دارند، بفهمند.

در پایان مقاله عطوان تاکید شده است، رژیم اشغالگر صهیونیستی بزرگترین طرف سودبرنده از این پل زمینی است اما روشن است که چنین پلی تهدیدی مستقیم برای کانال سوئز خواهد بود و درآمدهای کشور مصر از این کانال را از 9 میلیارد دلار در سال به کمتر از نصف کاهش می‌دهد. این مسئله همچنین روی روابط امارات و عربستان و اردن با کشور برادر مصر نیز تاثیر منفی خواهد داشت. اما مهمتر از همه این پل در معرض عملیات‌های پهپادی و موشکی نیروهای انصارالله یمن و دیگر گروه‌های مقاومت از جمله گروه‌های عراقی و ... قرار خواهد داشت.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری ، رسانه‌های عبری گزارش می‌دهند که امارات و اسرائیل توافق‌نامه‌ای برای راه‌اندازی پل زمینی بین بندر دبی و حیفا امضا کرده‌اند که از اراضی عربستان و اردن عبور می‌کند و هدف آن رفع تهدیدات یمنی‌ها در خصوص بستن خطوط کشتیرانی به روی اسرائیلی‌ها است. پروژه ایجاد این پل زمینی که به تاییدیه وزارت جنگ اسرائیل و کابینه این رژیم رسیده، می‌تواند جایگزینی برای کانال سوئز باشد. این اقدام در چارچوب همبستگی برخی کشورهای عربی با اسرائیل در برابر همبستگی یمنی‌ها با مردم فلسطین انجام می‌شود؛ جایی که نیروهای یمنی حرکت کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ را تحت تاثیر قرار داده و یک بحران جدی برای اسرائیل به وجود آورده‌اند.

طبق گزارش مذکور، همکاری عربستان و اردن با امارات جهت انجام این پروژه، به درخواست مستقیم آمریکا صورت گرفت که تلاش زیادی برای یافتن راهکاری جهت مقابله با تهدیدات یمن ضد کشتی‌های اسرائیلی انجام داده است. کاخ سفید پیشتر اعلام کرده بود شاید اقدام به تشکیل یک نیروی نظامی برای اسکورت کشتی‌های تجاری در دریای سرخ کند.

این درحالی است که جنبش انصارالله و دولت نجات ملی یمن قاطعانه تاکید کردند هیچ توجهی به تهدیدات دشمن ندارد و همچنان به حمایت از مقاومت و همبستگی با غزه پایبند هستند.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار