معاون وزیر کشور:

عوارض آلایندگی به اصفهان داده نمی‌شود

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه عوارض آلایندگی در دو سال گذشته به اصفهان داده نشده، گفت: پرداخت عوارض آلایندگی به برخی استان‌ها شامل اصفهان نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، مهدی جمالی‌نژاد شامگاه جمعه در نشست با فرمانداران، شهرداران و رؤسای شوراهای شهر استان اصفهان با بیان اینکه تا سال ۱۳۹۸ ردیف‌های بودجه‌ای صرف هدفمندی یارانه‌ها می‌شد، اظهار داشت: با تصویب قانون درآمدهای پایدار و اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، درآمدهای خوبی برای شهرداری‌ها ایجاد شد.


وی با بیان اینکه تصویب قانون درآمدهای پایدار و اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال‌های اخیر باعث شده درآمدهای خوبی برای شهرداری‌ها ایجاد شود، افزود: در این آئین‌نامه‌ها به شهرهای کوچک و متوسط برای توسعه زیرساخت‌ها توجه ویژه‌ای شده و به شهرهای بزرگ نیز از محل اوراق مشارکت اعتبارات بالایی برای توسعه زیرساخت‌ها، قطار شهری و باز آفرینی شهری داده شده است.


معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در خصوص تهیه طرح هادی برای شهرهایی با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر نیز گفت: جلساتی با وزارت راه و شهرسازی برگزار و در شورای عالی مسکن مصوب شد و بخشنامه وزارت کشور همچنان فصل‌الخطاب تهیه طرح‌های هادی است.


جمالی نژاد سال ۱۴۰۰ با تغییر قانون مالیات بر ارزش افزوده، اختلافی میان وزارتخانه‌های نفت، صنعت، معدن و تجارت و سازمان محیط زیست به وجود آمد که منجر شد این عوارض در ۲ سال اخیر به شهرداری‌های از جمله اصفهان پرداخت نشود.


وی اضافه کرد: هفته گذشته مکاتبه کردیم که فعلاً نیم درصد عوارض آلایندگی را علی الحساب واریز کنند و این موضوع قطعی است تا برای مابقی تصمیم گیری شود.


معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور درخصوص تصویب پرداخت ۲ هزار میلیارد تومان عوارض آلایندگی به استان خوزستان در هفته گذشته، گفت: عوارض آلایندگی ۲ استان کشور بسیار بالاست و سال‌های سال داده نشده است؛ یکی بوشهر که عوارض آلایندگی این استان بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده و دیگری استان خوزستان است که عوارض آلایندگی آن حدود ۵۸ هزار میلیارد تومان بوده و ۳۰ هزار میلیارد تثبیت شد.


جمالی نژاد با بیان اینکه این مبالغ مربوط به ۲ دهه بوده که طی سال‌ها تلنبار شده است، افزود: خوشبختانه اصفهان سال به سال به نوعی این عوارض آلایندگی را اخذ کرده و تنها در دو سال اخیر این عوارض آلایندگی را نگرفتند.


وی با اشاره به اینکه استان خوزستان سال گذشته ۶ هزار میلیارد تومان و در سفر اخیر ۲ هزار میلیارد تومان عوارض آلایندگی دریافت کرد، خاطرنشان کرد: این مبالغ از مطالبات قبلی این استان است و شامل استان اصفهان نیست.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار