فرمانده سپاه قزوین: حاج قاسم نقشه جنگ درون‌ تمدنی آمریکایی‌ها را نقش بر آب کرد

فرمانده سپاه استان قزوین گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی نقشه راهبردی آمریکایی‌ها را برای ایجاد جنگ درون‌تمدنی بین کشورهای اسلامی را نقش بر آب کرد.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار رستمعلی رفیعی آتانی در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت سردار مقاومت که با حضور دانشجویان عراقی، سوری و لبنانی شامگاه دوشنبه در سالن اجتماعات امیرکبیر دانشگاه بین‌المللی امام‌ خمینی(ره)‌ برگزار شد، اظهار داشت: حاج قاسم به دست دشمنان ایران به شهادت نرسید، بلکه قاسم سلیمانی به دست دشمنان ملت‌های عزیز ایران، عراق و سوریه به شهادت رسید.

وی اضافه کرد: ما خون باعظمت مجاهد بزرگ شما یعنی ابومهدی‌المهندس را در خون قاسم سلیمانی دیدیم و خون‌های ما برای فدا کردن به امانت در جانمان مانده است تا بتوانیم برای اقتدار ملت بزرگ ایران و عراق بجنگیم. مطمئن باشید اگر دوباره دشمنان عراق و سوریه به سراغ برادران و خواهران ما در سرزمین شما بیایند، لحظه‌ای درنگ در دفاع از شما نمی‌کنیم.

رفیعی آتانی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی فقط نماد آزادی و آزادگی ایران نبود، بلکه قاسم سلیمانی و ابومهدی‌ المهندس نماد آزادگی ملت بزرگ امام حسین(ع) هستند. ما وجه مشترک زیادی با هم داریم و یکی از آنها کربلا است که در سرزمین شماست و راهش در ایران قرار دارد و ما استمرار کربلای حسین بن علی(ع) هستیم و شهیدان عراق هم نماد عزت ما محسوب می‌شوند.

وی یادآور شد: در روزگاری که صدام به ملت عراق خیانت می‌کرد و حاکم نا‌به‌حق آنجا بود، ابومهدی شما در منطقه شاخ‌شمیران دیدیم و بچه‌های بدر را در عملیات والفجر دیدم، هر چند آن روز نوجوانی بیش نبودم. ابومهدی در روستای مروین عراق و زمینی می‌جنگید که متعلق به خودش بود.

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الأمر(عج) با بیان اینکه شهیدان سپاه بدر و ستارگان ملت عراق را در میادین نبردمان در دفاع مقدس دیده‌ایم، گفت: بنابراین شما ملت عراق هم مایه عزت و آبروی ما هستید. به برادر لبنانی خودم عرض می‌کنم که برادر عزیزم ما هم دلتنگ شما هستیم و ما هم از رنج‌های شما رنج می‌کشیم و ما جنوب لبنان را جنوب ایران می‌دانیم.

رفیعی آتانی افزود: تشکیل جبهه مقاومت اسلامی با ابتکار و مجاهدت حاج قاسم دقیقاً نقطه روبه‌روی همان نظر عفریطه آمریکایی‌ها کاندولیزا رایس بود که می‌گفت خاورمیانه‌ در حال تولد نوزاد است و یک خاورمیانه جدید متولد می‌شود که تصور نمی‌کردند این خاورمیانه جدید بر مبنای محور مقاومت شکل بگیرد. خاورمیانه جدید آمریکایی‌ها هیچ‌ وقت شکل نگرفت، اما جغرافیای مقاومت با ایده قاسم سلیمانی شکل گرفت و این حقیقت میدان است.

وی ادامه داد: دشمنان می‌خواستند خاورمیانه متناسب با نظر آمریکایی‌ها ایجاد کنند، اما قاسم سلیمانی و همرزمانش نقشه آنها را نقش بر آب کردند. در تجلیل قاسم سلیمانی و جبهه مقاومت همین بس که تکه‌تکه بودیم؛ به طوری که لبنان، سوریه و عراق هم از جدا بودند و اگر می‌خواستیم به هم کمک کنیم، امکانش نبود.

فرمانده سپاه استان قزوین تصریح کرد: دشمن ما حماقتی کرد و راهبرد غلطی را تعیین کرد. آمریکایی‌های می‌گفتند که می‌خواهیم جنگ برون‌تمدنی را به جنگ درون‌تمدنی تبدیل می‌کنم، یعنی بنا داشتند جنگ دنیای اسلام بر علیه استکبار جهانی را به جنگ مسلمان با مسلمان تبدیل کنند، اما حاج قاسم، ابومهدی و شهیدان جبهه مقاومت این نقشه راهبردی آمریکایی‌ها را در غرب آسیا از هم پاشاندند. نه در دل جغرافیا که مسلمانان در دل، باور و عمل به هم وصل شدند و به این ترتیب جغرافیای مقاومت توسعه پیدا کرد.

حاج قاسم نمونه ازلی پهلوان ملی است

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) هم در این مراسم در سخنانی ادبی در وصف شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: امروز یادواره بزرگ‌مردی است که به حقیقت نماد قهرمانی ستودنی و شگفت جامع توحیدی است. حاج قاسم نماینده تام و تمام مکتب انقلاب، طلایه‌دار استوار انقلاب و مروج اخلاق ایرانی-اسلامی بود. کسی که الگوی واقعی اجتماع جهاد اصغر و اکبر و جهاد تبیین بود.

سیدعلی قاسم‌زاده با بیان اینکه حاج قاسم نماینده هیچ جناح و حزبی نبود، بلکه سرباز واقعی یک ملت و پناهگاهی مستحکم برای مستضعفان بود، اضافه کرد: شخصت حاج قاسم بازآفریننده توأمان و درهم‌تنیده چند نظریه انسان‌شناسی از جمله نظریه انسان کامل عرفانی، انسان معنوی رشدیافته دینی و نظریه اسطوره قهرمان بود.

وی ادامه داد: اخلاق و کردار شهید سلیمانی طوری بود که تجلی‌گاه صفات مهر و قهر خداوند بود. حاج قاسم حقیقتاً به اطاعت از ولایت به ویژه رهبر معظم انقلاب باور داشت و حاج قاسم با تجارب اندوخته‌ای که با زیستن در سپهر ایمان به ولایت کسب کرده بود، همت حاج قاسم را به اوجی رساند که برای او ممکن و برای ما ناممکن است و رسید به آنچه که می‌باید به آن می‌رسید.

قاسم‌زاده یادآور شد: حاج قاسم خویشتن خود را نه برای خود و خانواده، بلکه وقف مردم و دین کرده بود و به همین خاطر حاج قاسم به ستونی از نور و عشق شد تا ما گم‌گشتگان وادی حیرت بتوانیم با این نور حقیقت را پیدا کنیم و این‌گونه محبوب قلب‌ها و سردار دل‌های آزادگان جهان شد.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) با بیان اینکه در دیدگاه هر آزاده وطن‌دوست حاج قاسم نمونه ازلی پهلوان ملی و قهرمان حماسی جان‌فدای ملت است، گفت: حاج قاسم خود را فدایی ملت می‌دانست و با صفای باطن خود سخنانی دلنشینی می‌گفت که مقبول طبع و قلب مشتاقان حقیقت ناب اسلام و تشیع بود.

قاسم‌زاده افزود: شهید سلیمانی برای ملت ایران پشتوانه قدرت و برای جهانیان مظهر ناب اقتدار و توانستن بود. حاج قاسم یک استراتژیست واقعی در راه تثبیت اقتدار ملی و احیاگر امپراطوری جهان اسلام بود. حاج قاسم بازوی پرتوان اقوام ایرانی و یاور رهبر در راه تجمیع توان ملی برای تحقق شعار انترناسونالیسم اسلامی به پهنای جهان مقاومت بود.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار