فرود اولین بالگرد سازمان ملل در فرودگاه حدیده پس از ۸ سال

با گذشت ۸ سال از حمله ائتلاف سعودی به فرودگاه بین‌المللی حدیده در یمن، یک فروند بالگرد متعلق به سازمان ملل متحد در این فرودگاه به زمین نشست.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، امروز چهارشنبه، یک فروند بالگرد متعلق به سازمان ملل متحد که از جیبوتی به هوا خواسته بود، برای نخستین بار در ۸ سال گذشته در فرودگاه بین‌المللی حدیده یمن به زمین نشست.

دیروز، مسئولان استان حدیده یمن به همراه نمایندگان سازمان ملل متحد در خصوص پشتیبانی از توافق حدیده ، از فرودگاه بین‌المللی حدیده بازدید کردند.

در این بازدید، مسئولان استان حدیده یمن، نمایندگان سازمان ملل را در جریان اقدامات صورت گرفته در خصوص راه‌اندازی مجدد فرودگاه قرار دادند. همچنین مسئولان یمنی بر لزوم مشارکت کارآمد سازمان ملل متحد در آماده‌سازی مجدد و تعمیر آسیب‌های وارده به این فرودگاه، جهت تضمین بازگشایی آن تأکید کردند.

مسئولان یمنی با اشاره به اهمیت این فرودگاه در تجارت، سفرهای خارجی و انتقال بیماران به خارج از کشور جهت طی فرآیند درمان، افزودند: تداوم تعطیلی فرودگاه و سفرهای هوایی، رنج‌های ساکنان حدیده و استان‌های مجاور را تشدید خواهد کرد.

گفتنی است، فرودگاه بین‌المللی حدیده یمن، از آوریل سال ۲۰۱۵ در نتیجه حمله هوایی ائتلاف سعودی به تعطیلی کشیده شد. در آگوست سال ۲۰۱۵ نیز ائتلاف سعودی حملات متعددی به این فرودگاه انجام داد که در پی آن ساختمان‌های موجود در فرودگاه ویران شد و چندین غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شدند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار