فشارهای آمریکا بدعت بزرگی در عرصه حقوق بین‌الملل است

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: تحریم‌ و فشارهای آمریکا بدعت بزرگی درعرصه روابط و حقوق بین‌الملل است و ایستادگی در برابر این ظلم جز به مدد وحدت میان آحاد مردم، دولت و نظام ممکن نخواهد بود.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، جمال عرف معاون سیاسی وزارت کشور، در جریان دوازدهمین سفر استانی معاونت سیاسی وزارت کشور که به میزبانی استان خراسان شمالی انجام شد، ضمن تبریک عید سعید قربان و ابلاغ سلام ریاست‌جمهور و وزیر کشور اظهار داشت: عید قربان عید خلوص و بندگی و ایثار و عبودیت و جلوه ای بارز از همزیستی زیبای اقوام و مذاهب در کشور است.

معاون سیاسی وزیر کشور هم چنین با اشاره به تاکیدات و امر خداوند متعال در آیات متعدد قرآن کریم در خصوص اتحاد و وحدت مردم از جمله آیه شریفه «تعاونوا علی البر و التقوی»، مهم‌ترین و بهترین نیکویی و بِر را وحدت کلمه و انسجام ملی دانست و گفت: امر و تاکیدات خداوند بر نیکویی, فراروی همه ماست و لازم است وحدت کلمه و اتحاد را سرلوحه امور قرار دهیم.

وی افزود: حکمت خداوند بر تنوع و گوناگونی است و این تنوع در همه سطوح و شئون عالم امکان جاری است و لازم است این تنوع و گوناگونی را به رسمیت بشناسیم؛ چون همه جهت گیری ها در عرصه زیست اجتماعی رو به تکامل و سعادت است و در این مسیر, وحدت در عین کثرت تولیدمحور تنها راه برای تحقق همبستگی اجتماعی و توسعه انسجام ملی است.

عرف هم چنین با اشاره به این که ظالمانه ترین و غیرقانونی ترین تحریم ها و فشارها به نظام و در اصل به مردم در جریان است و همه از آن آگاهیم که این اقدام امریکا,  بدعت بزرگی درعرصه روابط بین الملل و حقوق بین الملل است اما مقاومت و ایستادگی در  برابر این ظلم جز به مدد اتحاد و وحدت کلمه میان آحاد مردم, دولت و نظام ممکن نخواهد بود؛ افزود: پایه و اساس انقلاب اسلامی و قدرت اصلی این نظام قدرت مردم است که با انسجام، وحدت و اتحاد حاصل می شود و حفظ می شود و افزایش می یابد.

معاون سیاسی کشور هم چنین در خصوص جهت گیری وزارت کشور در انتصابات مدیران سیاسی گفت: بنای وزارت کشور و اولویت اصلی در انتصابات سیاسی, رعایت عدالت و شایسته گزینی است که طبعا در مناطقی که اهل سنت از تعداد و شمول قابل توجه برخوردارند این رعایت عدالت و شایسته گزینی به صورت جدی مورد نظر خواهد بود.

عرف با تمجید از همراهی و همدلی علمای اهل سنت استان خراسان شمتلی با دولت تدبیر و امید, اظهار داشت: در این استان نیز بالاترین میزان وفاق، همبستگی اجتماعی و انسجام میان اقوام مختلف وجود دارد و همه در برابر تحرکات واگرایانه ایستادگی می کنند.

وی در پایان با تاکید بر این که سنت الهی و وعده خداوند این است که چشم انداز و افق یک ملت با وحدت و انسجام، پیروزی و نصرت است، افزود: با در کنار هم بودن آحاد مردم, بی تردید این سنت الهی محقق خواهد شد و سرنوشتی جز شکست در انتظار دشمنان وحدت مردم و امریکا وجود ندارد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار