سرپرست اداره سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد؛

فعالیت ۱۹۰ مرکز درمان اعتیاد در کرمانشاه

سرپرست اداره سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از فعالیت ۱۹۰ مرکز درمان اعتیاد در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، فوزیه امیریان در گفتگو با  مهر به مناسبت هفته ملی مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: در امر اعتیاد و جلوگیری از گسترش آن در جامعه پیشگیری مقدم بر درمان است و اثرات پیشگیری و پیگیری به موقع را می‌توان در جامعه نظاره گر بود.


وی در ادامه به فعالیت مراکز هشتگانه در قالب ۱۹۰ مرکز درمان در حوزه اعتیاد اشاره کرد و افزود: مراکز درمان سرپایی، مراکز درمان با داروی آگونیست، مراکز دی. آی. سی، مرکز درمان بستری اعتیاد، مرکز تی. سی و مراکز اقامتی بلند مدت و میان مدت درمان اعتیاد از جمله مهمترین مراکز فعال در حوزه درمان اعتیاد است.


سرپرست اداره سلامت روان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: هم اکنون ۱۰ مراکز درمان سرپایی در استان کرمانشاه مشغول فعالیت بوده که تجویز دارو در این مراکز زیر نظر پزشک انجام می‌گیرد و داروهای تجویز شده از داروخانه‌ها قائل تهیه خواهد بود.


امیریان با تاکید بر فعالیت مراکز آگونیست در حوزه درمان اعتیاد، خاطر نشان کرد: ۱۳۴ مرکز آگونیست درمان اعتیاد در استان در حال فعالیت بوده که از این تعداد ۱۰ مرکز غیر دولتی و مابقی دولتی هستند که در این مراکز داروها در همان مرکز برای افراد مراجعه کننده تهیه خواهد شد.


وی ادامه داد: هشت مرکز بخش دی. آی. سی و همچنین ۲ مرکز درمان بستری اعتیاد در بیمارستان‌های فارابی و محمد کرمانشاهی هم اکنون در استان کرمانشاه در حال فعالیت هستند و به مراجعه کنندگان ارائه خدمات خواهند داشت.


سرپرست اداره سلامت روان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حوزه فعالیت مرکز درمانی اعتیاد تی. سی، عنوان کرد: در استان کرمانشاه تنها یک مرکز تی. سی که مربوط به مراکز اقامتی بلند مدت است فعالیت داشته و در حوزه درمان مراکز اقامتی میان مدت در قالب کمپ‌ها نیز ۳۱ مرکز فعال مجوز دار در استان داریم.


امیریان به مراجعه سالانه ۲۶ تا ۲۷ هزار نفر به مراکز درمانی اعتیاد تاکید و اضافه کرد: سال گذشته تعداد ۲۲ هزار نفر مورد درمان در مراکز آگونیست قرار گرفتند.


وی در پایان با ابراز تأسف و نگرانی نسبت به توزیع غیر مجاز داروهای درمان اعتیاد اشاره کرد و گفت: هم اکنون شاهد توزیع این داروها در برخی عطاری‌ها به بوده که عواقب و پیامدهای خطرناکی را در جامعه و قشر دچار اعتیاد به همراه خواهد داشت.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار