فقط 66 درصد درآمدهای استان کرمان به استان برمی‌گردد

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: کرمان منهای استان تهران رتبه دوم درآمد مالیاتی کشور را دارد، اما فقط 66 درصد درآمدهای استان کرمان به استان برمی‌گردد.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری،  محمدرضا وحیدی امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان که با حضور فداکار، استاندار کرمان برگزار شد، اظهار داشت: اعتبارات هزینه‌ای استان کرمان هزار و 304 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه 84.1 درصد بودجه هزینه‌ای استان کرمان تخصیص یافته است، گفت: 3 هزار و 540 میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی استان کرمان است که 26.4 درصد آن تخصیص یافته است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با بیان اینکه 117.5 میلیارد تومان اسناد خزانه استان بوده که تاکنون 1.3 درصد آن جذب شده است، افزود: اعتبار تملک دارایی استان کرمان در سال آینده 4.2 درصد و همچنین اعتبار از محل نفت و گاز 69 درصد رشد دارد.

وی با اشاره به اینکه کرمان 5.7 اعتبارات تملک دارایی کشور را داشته که رتبه پنجم بین استان‌های کشور را دارد، بیان کرد: بودجه هزینه‌ای استان کرمان در بودجه سال 1402 به میزان 39 درصد رشد داشته است.

وحیدی با بیان اینکه 84.1 درصد بودجه هزینه‌ای و 26.4 درصد بودجه عمرانی استان کرمان تخصیص یافته است، گفت: کرمان تقریباً 1.7 برابر کشور درآمد مالیاتی داشته است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه در 9 ماهه امسال 103 درصد درآمد مالیاتی استان کرمان رشد داشته است، افزود: کرمان منهای استان تهران در بین سایر استان‌های کشور رتبه دوم درآمد مالیاتی کشور را دارد و فقط 66 درصد درآمدهای استان کرمان به استان برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه میزان برخورداری استان کرمان از درآمدهایش میزان کمی است و استان کرمان جزو پنج استانی است که پایین‌ترین نسبت را دارند، ادامه داد: از تمام ظرفیت‌های قانونی بودجه باید برای تامین مالی در استان استفاده کرد.

وحیدی بیان کرد: باید پروژه‌هایی را تعریف کرد که در این پروژه‌ها به جای پرداخت پول مالیات آن کشور حساب شود و به‌گونه‌ای تهاتر شود.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار