قاضی‌زاده: «نداشتن اختیار» بهانه تازه دولت برای توجیه ناکارآمدی است

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: آقای روحانی در هر دوره برای توجیه ناکارآمدی‌هایش بهانه‌ای دارد. در 4 سال دولت یازدهم تقصیرها متوجه احمدی‌نژاد بود، 2 سال اول دولت دوازدهم اتفاقات دی‌ماه مشهد و حال هم نداشتن اختیار را مطرح می‌کند.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به اظهارات رئیس جمهور مبنی بر نداشتن اختیارات کافی گفت: به غیر از انسان‌های مومن و با تقوا، انسان‌ها عموما سعی دارند ناکارآمدی‌های خود را به دیگران نسبت دهند و آقای رئیس جمهور نیز یک انسان معمولی است.

وی افزود: آقای رئیس جمهور هم همانند یک انسان معمولی به دنبال آن است که ناکارآمدی‌های خود را به دیگران منتسب کند و به گردن فرد دیگری بیندازد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای رئیس جمهور در طی 4 سال دولت یازدهم تقصیرات را به گردن احمدی نژاد می‌انداخت. در دو سال اول دولت دوازدهم هم مشکلات را متوجه اتفاقات دی ماه مشهد می‌دانست و الان هم که می‌گوید اختیار ندارم. برای دو سال آینده نیز بهانه‌ای جور خواهد کرد و بعد هم دوره ریاست جمهوری وی به پایان خواهد رسید.

قاضی‌زاده در ادامه با اشاره به بروز مشکلات در تامین کالاهای اساسی در کشور خاطرنشان کرد: ما از ابتدا خدمت آقایان گفتیم سیاست واردات کالای یارانه‌ای، سیاست شکست‌خورده‌ای است و موجب ایجاد سلطان‌ها در بخش‌های مختلف می‌شود و مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند.

وی افزود: ما عنوان کردیم که ارز باید تک‌نرخی باشد و یارانه باید به مصرف‌کننده داده شود و مصرف‌کننده است که باید مابه‌التفاوت قیمت‌ها در بازار با توجه به اعتباری که در کارتش شارژ می‌شود را پرداخت کند و به عبارت بهتر دولت بخشی از هزینه‌های خرید کالاهای اساسی موردنیاز شهروند را با کارت اعتباری هوشمند پرداخت کند و این باعث می‌شود یارانه به جامعه هدف برسد، اما دولت اصرار دارد سیاست‌های شکست‌خورده دولت‌های قبل را تکرار کند، چون ظاهرا آقایان کاری جز این بلد نیستند و هرچه هم که به آنها گفته می‌شود متوجه نمی‌شوند.

قاضی‌زاده اظهار داشت: در بسیاری از کشورها با پرداخت یارانه از طریق کارت الکترونیک به افراد نیازمند جامعه هدف را تحت پوشش قرار می‌دهند اما ظاهرا آقایان این کار را بلد نیستند و هرچه به آنها می‌گوییم گوش نمی‌دهند و بنا ندارند یاد بگیرند.

عضو هیات رئیسه مجلس در پایان گفت: این مسئولان دولتی سیاستی را از دهه 60 در ذهنشان هست و از دهه 60 نیز تاکنون دولت‌ها تقریبا تکرار شده‌اند و افراد خاصی هم هستند که در هر دولت بوده‌اند و الان هم همان سیاست‌ها را دارند تکرار می‌کنند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار