قالیباف: مهمترین هدف دشمن در سال 1401 ایجاد دوقطبی در کشور است

رئیس مجلس در برنامه ویژه گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: هدف دشمن ایجاد دوقطبی در سال 1401 ایجاد دوقطبی در کشور است، بنابراین هر دوقطبی ای که در کشور ایجاد کنیم در حقیقت به نفع دشمن کار کرده ایم.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه تلویزیونی «مُلک سلیمان» که امشب پنجشنبه، 15 دی ماه و به مناسبت ایام سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی روی آنتن شبکه یک رفت،  درباره ابعاد شخصیتی، مدیریتی و جهادی این شهید بزرگوار مطالبی را بیان کرد. 

قالیباف در ابتدای این گفت وگو در پاسخ به این سوال که اگر حاج قاسم سلیمانی در شرایط امروز کشور حضور داشتند، کنش گری ایشان در چه حوزه هایی متمرکز بود و چه دغدغه هایی داشتند؟ اظهار داشت: با شناختی که از حاج قاسم دارم و با وصیتی که از ایشان باقی مانده به جمله زیبا پرمعنا و روان ایشان اشاره می کنم. 

وی افزود: حاج قاسم بر بخشی از وصیت نامه خود تاکید می کند که جمهوری اسلامی حرم است. من فکر می کنم اگر همه ما به این موضوع توجه کنیم که یک حرم چه ویژگی هایی دارد. در فرهنگ ما مسلمانان یکی از ویژگی های حرم این است که قوی و ضعیف، گنهکار و عارف، فیلسوف و بیسواد و خلاصه هر فردی از هر قشری وارد این حرم می شود وهمه این افراد از ساحت صاحب این حرم محترم هستند. البته شاید متولیان این حرم یک ایراداتی داشته باشند. 

قالیباف گفت: وقتی شهید سلیمانی به این مسئله اشاره می کند معلوم است که اگر ایشان در ما همه نگاه را نسبت به مسائل امروز کشور داشت. حالا ممکن است عده ای در جامعه حضور داشته باشند که نه اخلاق، نه اسلامیت و نه اصول حاکم را نپذیرند که بحث آنها جدا است ولی عموم جامعه اینگونه هستند. یک ویژگی دیگری که آن حرم دارد، امام یا امامزاده آن حرم است. ما امروز باید نگاه کنیم اگر جمهوری اسلامی یک حرم است که شهید سلیمانی به آن معتقد بود به هر حال این حرم دو رکن برای ما دارد، یک رکن آن مردم هستند که اساس کار ما است که همواره مکتب امامین انقلاب این بوده که مردم اساس کار ما هستند و توجه به آنها محور کار ما است و اگر به جهت سیاسی، دینی و مذهبی بخواهیم آنها را به چپ و راست تقسیم کنیم، موضوعیتی ندارد. 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید حواسمان باشد که اگر می خواهیم جامعه را بسازیم فکر نکنیم که برای این کار باید برویم و مردم را بسازیم. ما مسئولان که رابط بین امام و امت هستیم باید این نکته مهم را در نظر داشته باشیم که اگر می خواهیم جامعه را بسازیم ابتدا باید خودمان را بسازیم. اگر ما صداقت شهید سلیمانی و اخلاص ایشان را داشتیم، مردم به ما اعتماد می کنند. این مسئله را ما در تشییع با شکوه شهید سلیمانی به عینه مشاهده کردیم. 

وی در پاسخ به این سوال که چرا دشمنان در ناآرامی های سال جاری به صورت ویژه به سمت این رفتند با انواع و اقسام روش ها عنصر وحدت بخش جامعه یعنی رهبر معظم انقلاب را هدف اصلی هجمه های خود قرار دهند؟ تصریح کرد: علت آن این است که دشمن هر جا آمد که با سرپنچه های مکتب قرآن و اهل بیت و اندیشه های امام و باورهای ایرانیان مبارزه کند شکست خورد و امروز آمده به سر این تن بزند و احساس کرده این جمهوری اسلامی که حرم است را ساقط کند و با نگاه و تصمیم براندازی وارد میدان شده است. 

قالیباف ادامه داد: دشمن امروز به دنبال زدن رهبر انقلاب به عنوان یگانه عنصر وحدت بخش در جامعه است چرا که دیده است که ایشان در حوزه محترم شمردن حقوق مردم و عامه حتی در حوادث اخیر در سیستان و بلوچستان زمانی که احساس کردند که ممکن است خون بیگناهی ریخته شده باشد، ایشان خودشان وارد عمل شدند چرا که خون مردم و حق الناس برای ایشان مهم است. بنابراین آن ارتباط عمیق بین امام و مردم جامعه است که دشمنان به دنبال ایجاد شکاف بین آن هستند.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی برای همین بابت است که در وصیت نامه خود تاکید می کند که مردم باید حواسشان به جایگاه رهبری که در حقیقت بن بست شکن بوده و عزت ایران اسلامی را می خواهد و همواره تاکید داشته است که اگر مردم نظام را هم قبول ندارند برای حراست از ایران وارد صحنه شوند، باشد. 

قالیباف گفت: سوالی که اینجا از مسئولان مطرح می شود این است که آیا مسئولان از این حرم به درستی حراست و حفاظت کرده اند؟ آیا ما قبیله گرایی در سیاست نکردیم آیا حرف و عمل ما با هم متفاوت نبود، آیا ما ارزش هایی که شهید سلیمانی برای مردم قائل بود را قائل هستیم. مردم ما به قدری شریف هستند که این قول معروف به شوخی همواره بیان می شود که مسئولان با اقدامات خود به دنبال شکست انقلاب هستند ولی مردم اجازه آن را نمی دهند.  

وی افزود: بعضی وقت ها ما مسئولان با بی عرضگی در کارها دچار بروز زحمت برای مردم شدیم و دشمن از همین کاستی ها سو استفاده می کند و به دنبال دوقطبی سازی ها می رود. 

رئیس مجلس در پاسخ به این سوال که با وجود اینکه برنامه دشمن برای ایجاد دوقطبی در داخل کشور مشخص است چرا مسئولان در عملکرد خود کوچکترین موضوعات را به عامل دو قطبی تبدیل می کنند؟ گفت: علت این است که  ما حرف و عملمان هیچگاه یکی نبوده است. هدف دشمن ایجاد دوقطبی در سال 1401 ایجاد دوقطبی در کشور است، بنابراین هر دوقطبی ای که در کشور ایجاد کنیم در حقیقت به نفع دشمن کار کرده ایم. 

خبر در حال تکمیل است...

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار