قطار انقلاب به‌رغم دشمنی‌ها قوی‌تر و رو به جلو در حرکت است

ائمه جمعه استان تهران ابراز داشتند که 43 سال است که منافقین دست‌به‌دست هم دادند که این انقلاب را زمین بزنند، اما نتوانستند و علی‌رغم این دشمنی‌ها قطار انقلاب روز به روز فراگیرتر و قوی‌تر رو به جلو در حال حرکت است.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، حجت‌الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرقدس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه که ظهر امروز در مصلی برگزار شد ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و گرامیداشت 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی نماز جمعه‌ است، در ادامه مبحث تشکیل خانواده اظهار داشت: صداقت و راست‌گویی یکی از مصادیق و موجب محبوبیت و ابهت میان مردم است و رعایت این امر از بروز اختلافات خانوادگی و محیط کار جلوگیری می‌کند و به جامعه برکت می‌دهد.

وی افزود: نجات، پیشرفت و تعالی جامعه در صداقت است و هیچ مسئولی نباید به مردم دروغ بگوید و باید صداقت را در جامعه ترویج داد تا از آثار مخرب دروغ در امان باشیم.

امام جمعه شهرقدس با بیان اینکه مردم از اعماق وجود با امام خمینی (ره) همراه شدند و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند گفت: ثمره اصلی این انقلاب نهادینه شدن رابطه امام و امت است و کارآمدی نظام اسلامی به دنیا ثابت شد و در حال گسترش در جهان است و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همان راه و منش امام راحل (ره) را ادامه داد و اخلاق نبوی در رفتار رهبری متجلی است.

وی با اشاره برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان و عفو زندانیان توسط رهبری و رفتارهای پدرانه و کریمانه ایشان گفت: این‌ها نمونه‌ای از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و سه عنصر مردم، اسلام و ولایت این انقلاب را به وجود آوردند و باید آن را حفظ کرد تا به تمدن نوین اسلامی و زمینه‌سازی ظهور با استفاده از نقشه راه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برسیم.

 جوکار افزود: انقلاب اسلامی ایران در معرکه سرنوشت‌ساز جنگ اراده‌ها قرارگرفته و خانواده‌ها و نسل جدید باید مراقب جنگ همه‌جانبه و ترکیبی دشمن باشند و ذهن‌ها را درگیر موج‌ رسانه‌ای دشمن نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: یک هزار و 120 دانش‌آموز در اعتکاف شهرقدس در 4 مسجد شرکت کردند و حال‌وهوای معنوی اثرگذاری داشتند اما فردی از اداره اوقاف خطا و کوتاهی‌هایی انجام داد و باید برخورد لازم و محاکمه این فرد خطاکار قاطعانه و قانونی صورت گیرد و به سزای عملش برسد.

خطیب نماز جمعه شهرقدس تأکید کرد: دانش‌آموزان با حضور پرشور خود پاسخ عملی به دشمن دادند و فراخوان به اغتشاشات را با اعتکاف جواب دادند و درخواست داشتند که با مقام معظم رهبری دیدار داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در مدارس نیز جلوه‌هایی از نقش آفرینی دانش‌آموزان با در دهه فجر در مدارس به نمایش گذاشته شد و راه‌اندازی نمایشگاه دستاوردهای دولت یکی دیگر از افتخارات است گفت: راهپیمایی 22 بهمن همراه با غیرت ملی خواهد بود و پاسخ کوبنده‌ای به اهانت‌های دشمن به مقدسات دین است و مردم ضمن اعلام وفاداری و تجدید پیمان با آرمان‌های امام و خون شهدا و میثاق دوباره با رهبری حضور خود را به نمایش خواهند گذاشت و دشمن را برای همیشه مأیوس خواهند کرد.

 جوکار تصریح کرد: مسئولان باید خدمات بیشتر به مردم ارائه داده و میان مردم باشند و به مشکلات آن‌ها رسیدگی کنند.

دولت سیزدهم با سنگ اندازان اقتصادی برخورد قاطع کند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن لزومی امام جمعه پاکدشت نیز در خطبه‌های این هفته با اشاره به زلزله اخیر در دو کشور ترکیه و سوریه اظهار داشت: در محوری که زلزله شکل گرفته محل عبور و جنگ ترکیه به سوریه بود؛ ترکیه دارای امکانات بیشتری است و از دیگر کشورها به آن‌ها کمک می‌کنند اما کشور سوریه مظلوم است و کمکی نشده؛ رهبری فرمودند جمهوری اسلامی هم در خوی کمک کرد و هم به این 2 کشور کمک می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به دیدار دختران انقلاب اسلامی با رهبری افزود: دیدار رهبری با دختران عزیز انقلاب اسلامی یک دنیا عاطفه، محبت و پدری نهفته بود، همه دیدند که فرزندان انقلاب چگونه با رهبری صحبت کردند و رهبری این عزیزان را به برپایی نماز نصیحت کردند.

امام جمعه پاکدشت در ادامه گفت: رهبری در آستانه جشن چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی در یک دستور اعلامی با عفو عمومی موافقت کردند، این عفو عمومی بارها انجام شده و پیروی از سیره اسلام و قرآن است که باعث بصیرت و اتحاد بیشتر می‌شود اما این عفو مسئولیتی بر دوش مسئولان تربیتی کشور دارد که با بصیرت افزایی به کسانی که گول دشمنان را خوردن بگویند چه بهایی برای استقلال و آزادی این کشور داده شد و خون‌های پاک ریخته شد.

لزومی در ادامه با اشاره به دیدار همافران ارتش در 3 روز مانده به پیروزی انقلاب اسلامی با امام راحل تصریح کرد: همافران ارتش نیروهای حساس نظامی بودند در آن دیدار کمر رژیم پلید شاهنشاهی شکست، پس از بازگشت نیروهای همافران دستور برای مقابله با این نیروهای انقلابی از جانب نخست وزیر شاه صادر شد که با دخالت مردم و حمایت ملت از ارتشیان شجاع کشور انقلاب در 22 بهمن به پیروزی رسید و در روز 22 بهمن با صدای شهید محلاتی نتیجه از رادیو شنیده شد که " ملت ایران، این صدای انقلاب است".

وی در ادامه گفت: در دیدار نیروی هوایی ارتش با رهبر عزیز در 19 بهمن نکاتی از سوی امام خامنه‌ای بیان شد، کسانی که به کشورهای خارجی اعتماد می‌کنند صلاحیت اشتغال در نظام را ندارند، ابزار دشمن همیشه دروغ است، بعضی‌ها انقلابی بودند ولی انقلابی نماندند، انقلابی زنده می‌ماند که درک نیازها و دفع خطرات را دارند، راهبرد دشمن برای ملت و مسئولان ایران نفاق و دروغ است و برای ما یک صدایی و وحدت است؛ این 5 جمله بسیار مهم است و باید تحلیل شوند.

خطیب نماز جمعه پاکدشت در ادامه با اشاره به تلاش‌های دولت سیزدهم برای رفع مشکلات کشور اضافه کرد: 44 سال از عمر انقلاب می‌گذرد و این انقلاب مقتدرتر و با تکیه‌بر قدرت مردمی مقاوم‌تر از گذشته در حال رشد است، مردم با نظام مشکلی ندارند اما مشکل معیشتی باید رفع شود مجلس در این راه باید به دولت کمک کند، دولت سیزدهم با سنگ‌اندازانی که گره مشکلات را باز نمی‌کنند باید برخورد قاطع کند و در این مسیر مجلس هم دوش دولت همراه شود.

معمار کبیر انقلاب اسلامی، آزادی ملت ایران و جهان را در مقابل استکبار به ارمغان آورد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود نورپور امام جمعه شهر گلستان در خطبه‌های نماز جمعه با تأکید بر اهمیت راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن اظهار داشت: با توجه به اتفاقات و اغتشاشات اخیر، راهپیمایی 22 بهمن امسال از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه چشم دوست و دشمن به ایران اسلامی دوخته شده است افزود: مردم ولایتمدار و فجر آفرین، فردا با حضور باشکوه و دشمن‌شکن خود بار دیگر دشمنان را مأیوس و دوستان را خوشحال خواهند کرد.

امام جمعه گلستان به رونمایی از یکی از پایگاه‌های هوایی زیرزمینی ارتش جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: رونمایی از این پایگاه عظیم هوایی زیرزمینی که صدها متر در زیرزمین قرار دارد و با تکنولوژی منحصر به فرد و پیچیده راه‌اندازی شده است و افتخار دیگری برای ملت و نظام اسلامی باپه بار آورد.

نورپور در ادامه با بیان اینکه یکی از نعمات بزرگ الهی نعمت عزت و آزادی است، آزادی از قیدوبند اسارت، استکبار و استعار گفت: معمار کبیر انقلاب اسلامی با تشکیل حکومت اسلامی، نعمت آزادی و عزت را برای مردم ایران و جهان در مقابل پهلوی و استکبار جهانی به ارمغان آورد.

نباید در میان مشکلات، دستاوردهای انقلاب فراموش شود

حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین نیز در خطبه‌های نماز جمعه ورامین با اشاره به آیه‌ای از سوره توبه گفت: هیچ حرکت دسته جمعی که کفار را عصبانی کند، صورت نمی‌گیرد، مگر اینکه برای آن پاداش عمل صالح ثبت شود. حفظ نظام اسلامی از اهم واجبات است و پاسداری از نظام و انقلاب اسلامی اهمیت فراوان دارد و به همین دلیل هرگونه اقدامی در جهت حفاظت از نظام اسلامی از نظر شرعی تکلیف واجب است. برای هر قدم برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن عمل صالح ثبت خواهد شد.

وی با اشاره به زلزله خوی افزود: این زلزله در هوای سرد همه را آزرده خاطر کرد از نهادهای مرتبط و مردم عزیز تقاضا داریم تابه هموطنانمان کمک کنند.

امام جمعه موقت ورامین در ادامه در خصوص زلزله وحشتناک ترکیه و سوریه گفت: کشورمان با اینکه خود درگیر زلزله خوی بود، اما از ابتدا در کنار مردم زلزله زده ترکیه و سوریه ایستاد.

محمودی با بیان اینکه 25 بهمن، سالگرد صدور حکم تاریخی امام است در خصوص سلمان رشدی، نویسنده کتاب آیات شیطانی بیان کرد: این حکم از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی است که باید مورد توجه قرار گیرد، باید برخلاف مصلحت‌اندیشی‌های کاذب با صراحت موضع گرفت.

خطیب جمعه ورامین گفت: این ایستادگی امام درس بزرگی برای همه انقلابیون و پیروان راه امام است، برخی افراد متأسفانه به خاطر جوسازی‌ها و دشمنی‌ها از ارزش‌ها عقب‌نشینی می‌کنند، عقب‌نشینی و کوتاه آمدن از مبانی اسلام و انقلاب قابل توجیه نیست.

وی 22 بهمن را به تعبیر امام از اعیاد حقیقی ملت ایران دانست و ادامه داد: این روز به تعبیر امام از اعیاد حقیقی ملت ایران است، در این روز بت‌های زمان شکسته شد و بانگ تکبیر به گوش جهانیان رسید.

امام جمعه موقت ورامین با بیان این که صاحب این انقلاب امام عصر (عج) است گفت: 43 سال است که منافقین، ضد انقلاب، سلطنت‌طلب‌ها، آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها، دولت‌های دست نشانده منطقه و مجامع ضدبشری بین‌المللی، همه و همه دست‌به‌دست هم دادند که این انقلاب را زمین بزنند، اما نتوانستند و علی‌رغم این دشمنی‌ها قطار انقلاب روز به روز فراگیرتر و قوی‌تر رو به جلو در حال حرکت است.

محمودی ادامه داد: البته در طول این 43 سال دولت‌ها، احزاب و گروه‌های گوناگون بر سر کار آمدند و گاهاً افرادی فاسد، منحرف، مزدور و یا نفوذی در بدنه دولت‌ها بوده‌اند و تاکنون به لطف الهی رسوا شدند و اگر امروز هم باشند، یقیناً رسوا خواهند شد، اما نمره این افراد را نمی‌توان با انقلاب اسلامی و انقلابیون و افراد خالص یکی دانست.

امام جمعه موقت ورامین در پایان خاطرنشان کرد: ما 22 بهمن به میدان می‌آییم که بگوییم پای انقلابمان ایستاده‌ایم و هرگز از انقلاب جدا نخواهیم شد، فردا یقیناً خیابان‌های شهر شهیدان 15 خرداد مملو از جمعیت وارثان قیام 15 خرداد خواهد بود، نباید اجازه داد در میان مشکلات و ضعف‌ها دستاوردهای انقلاب اسلامی فراموش شود.

امام جمعه قم: شرکت در مراسم راهپیمایی 22 بهمن نشانه ایمان و جهاد است

22 بهمن روز نمایش قدرت و اقتدار ملت ایران است 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن ترابی امام جمعه رباط‌کریم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: 22 بهمن سرآغاز انقلاب بود که امروز پس از 44 سال به‌مراتب قوی‌تر، قدرتمندتر و مستحکم‌تر از قبل شده و به برکت رهبری‌های امام راحل و خلف صالح آن و همراهی مردم غیرتمند به درختی مقاوم و تنومند تبدیل شده است.

وی افزود: اگر پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 معجزه بود بقا و دوام و استمرار 44 ساله آن معجزه‌ای به‌مراتب عظیم‌تر و بزرگ‌تر است.

امام جمعه رباط‌کریم در ادامه گفت: دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب هر چه در توان داشتند به کار گرفتند تا این انقلاب چهل‌سالگی خود را نبیند ولی به کوری چشم آن‌ها این اتفاق افتاد و ملت سربلند ایران امروز جشن 44 سالگی خود را برگزار می‌کند.

حجت الاسلام ترابی بیان کرد: یوم‌الله 22 بهمن روز امتحان بزرگ ملت ایران و تجلی وحدت و اتحاد آن‌ها با محوریت ولایت است.

وی یادآور شد: 22 بهمن روز نمایش قدرت و اقتدار ملت ایران و تودهنی محکم به آمریکا و مزدورانش است.

امام جمعه رباط‌کریم عنوان کرد: حضور گسترده و حماسی ملت ایران در 22 بهمن سیلی محکمی به‌صورت آمریکا، انگلستان، اسرائیل و مزدوران آن‌هاست.

وی در ادامه عنوان کرد: آمریکا و غربی‌ها با تحریم‌های ظالمانه علیه مردم سوریه نه خود کمکی به زلزله‌زدگان این کشور می‌کنند، نه اجازه کمک‌رسانی به دیگران می‌دهند.

امام جمعه رباط‌کریم اظهار کرد: اعلام عفو عمومی توسط رهبر عزیز و حکیم انقلاب اسلامی نشان از اعتماد نظام اسلامی به مردمش دارد که عفو به این گستردگی و عمومیت را در نظر می‌گیرد و نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کرد و آن‌ها را خلع سلاح نمود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ترابی در پایان خاطرنشان کرد: برخورد پدرانه و پیامبرگونه رهبر عزیز و حکیم انقلاب اسلامی "عفو عمومی" باعث تقویت هرچه بیشتر پایه‌های وحدت و اتحاد ملی شد.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار