وزیر خارجه قطر:

قطر از اجماع عربی درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب خارج نمی‌شود

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» گفت قطر نمی‌خواهد از اجماع عربی درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب خارج شود، ولی هر کشوری از تصمیم مستقل برای عادی‌سازی روابط با دمشق برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از الجزیره، «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان پس از سفر به قطر و دیدار با همتای خود در دوحه در نشست خبری مشترک با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» شرکت کرد.


وزیر امور خارجه قطر در این نشست خبری با اشاره به تحولات سوریه گفت: ما پیشتر موضع دوحه را درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب توضیح داده‌ایم. ما نمی‌خواهیم از اجماع عربی در مورد بازگشت سوریه به اتحادیه عرب عدول کنیم، ولی هر کشوری تصمیم خود را برای عادی سازی روابط با دمشق دارد.


وی ادامه داد: ما خواهان زندگی در امنیت و ثبات برای مردم سوریه هستیم و اینکه یک روند سیاسی در این کشور جریان داشته باشد. راه حل برای بازگرداندن ثبات به سوریه باید رضایت مردم سوریه را جلب کند. تنها گزینه، یافتن راه حل عادلانه و جامع برای مسئله سوریه است.


وزیر خارجه قطر در ادامه به تحولات غزه پرداخت و گفت: من با وزیر خارجه آلمان در مورد تثبیت آتش بس در غزه و ارائه کمک به آن گفتگو کردم.


وی همچنین با اعلام خبر امضای یادداشت تفاهم برای ایجاد گفتگوی راهبردی با آلمان افزود: گفتگوی راهبردی با آلمان بستر مهمی برای بحث در مورد پرونده‌های انرژی و همکاری است. ما مشتاقانه منتظر ایجاد مکانیزمی برای ترویج ایجاد سرمایه گذاری مشترک با آلمان هستیم. ما به دنبال توافق بر سر یک هدف الزام آور جهانی در زمینه گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر هستیم.


«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» به تحولات اوکراین نیز اشاره کرد و تصریح کرد: ما همیشه بر ضرورت احترام به حاکمیت، تمامیت ارضی و استقلال اوکراین تأکید کرده‌ایم.


وزیر خارجه آلمان هم در این نشست خبری گفت: رایزنی‌های من در دوحه درباره تحولات خاورمیانه، سودان، سوریه و یمن بود. ما از قطر برای حمایت‌ها از روند تخلیه اتباع خارجی از افغانستان قدردانی می‌کنیم.


وی افزود: قطر در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی در زمینه حقوق کارگران کسب کرده است. ما به ایجاد ثبات در بازار انرژی از طریق همکاری با قطر تمایل داریم. مسئله انرژی علاوه بر مسئله اقتصادی، مسئله امنیتی هم هست.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار