لزوم اخذ مالیات از سرمایه‌های راکد/ مالیات تولید کاهش یافته است

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: مجلس یازدهم در سال‌های اخیر و در جریان بررسی لایحه بودجه سنواتی تا حدی مالیات بر تولید را کاهش داد و ‏باید سراغ اخذ مالیات از سرمایه‌های راکد برویم.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، علی اصغر عنابستانی در گفتگو با مهر، با اشاره به بررسی طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس شورای اسلامی گفت: مالیات بر عایدی سرمایه یک از خلأهای جدی ما در اقتصاد است و مجلس طرح مالیات بر عایدی سرمایه یا طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی را تدوین کرد تا این خلأ برطرف شود.


وی بیان کرد: طرح مالیات بر عایدی سرمایه فقط مربوط به ارز نیست، بلکه مواردی چون سکه و سایر سرمایه‌های راکد را هم دربرمی‌گیرد. ما باید به سمتی برویم که شیب مالیاتی را از مالیات بر درآمد و تولید به سمت مالیات بر سرمایه‌های راکد و عایدی سرمایه ببریم.


نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس یازدهم در اولین لایحه بودجه‌ای که بررسی کرد درصدی از مالیات بر تولید را کم کرد، در سال دوم هم درصد دیگری از مالیات بر تولید را کاهش داد و هدف مجلس از این اقدامات این بود که به مرور به سمت اخذ مالیات از عایدی سرمایه حرکت کنیم.


عنابستانی اظهار داشت: ایجاد پایه‌های مالیاتی جدید نظیر مالیات بر خانه‌های خالی، خانه‌های لوکس، خودروهای لوکس و دیگر سرمایه‌های راکد اهمیت زیادی دارد. ما باید به سمت اخذ مالیات از سرمایه‌های راکد برویم تا این سرمایه‌ها به گردش دربیایند و از سوی دیگر جلوی تورم را بگیریم.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم اجرای دقیق قانون مالیات بر خانه‌های خالی، گفت: ما در اجرای قانون ضعیف هستیم. برای اجرای دقیق قانون مالیات بر خانه‌های خالی باید وزارت راه و شهرسازی و وزارت اقتصاد با یکدیگر همکاری می‌کردند تا بتوانند این قانون را به خوبی اجرا کنند، اما آنان در اجرا با یکدیگر هماهنگ نیستند. یکی از مطالبات ما آن است که قانون مالیات بر خانه‌های خالی به درستی و به طور کامل اجرا شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار