لزومی ندارد در همه موارد افراد را مسدود الحساب و ممنوع الخروج کنیم

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه این که لزومی ندارد در همه موارد افراد را مسدود الحساب و ممنوع الخروج کنیم، گفت: به جدیت دنبال این مساله هستیم زیرا بسیاری از ممنوعیت الخروج ها به امور مالیایتی، امور بانک ها و قوه قضاییه مربوط است.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری، غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز (ششم آبان ماه) در دیدار با صنعتگران خوزستان در اهواز، اظهار کرد: بهترین کار و ارزشمندترین کار در شرایط فعلی کشور تولید و ایجاد اشتغال است. امروز یکی از نیازهای اصلی ما در کشور تولید و ایجاد اشتغال است. اگر نتوانیم تولید و اشتغال را در کشور توسعه دهیم و صنایع خود را به روز کنیم، ممکن است در مسایل دیگر هم موفق نباشیم.


به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از ایسنا، وی افزود: امروز بخشی از مسایل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور به تولید مرتبط است و اگر تولید و اشتعال نباشد ناهنجاری های اجتماعی به وجود خواهد آمد.


رئیس قوه قضاییه با اشاره به آمار پرونده های کیفری استان خوزستان، ادامه داد: اولین جرم در خوزستان سرقت و دومین بخش از پرونده های کیفری در استان مربوط مواد مخدر است. همچنین اقدامات علیه اشخاص، سومین رتبه را در میان پرونده های کیفری خوزستان داشت.


وی افزود: این که چقدر باید هزینه شود تا جلوی این سرقت ها و مواد مخدر گرفته شود، مساله ای است که باید به آن توجه داشته باشیم. این که می گویم امروز بهترین کار تولید و اشتغال است، به دلیل آثار مثبت این کار است. در صورت عدم توجه به تولید، با زیان های بسیاری مواجه خواهیم‌ شد و باید به این مساله و مشکلات آن توجه کنیم.


محسنی اژه‌ای گفت: مقام معظم رهبری در یک دهه اخیر بروی مساله اقتصاد و تولید، جهش تولید و حمایت از تولید و رفع موانع دست گذاشته اند زیرا موضوع تولید مساله مهم و ضروری کشور است و باید به آن توجه کرد و در این زمینه همه ما باید به یک فهم مشترک از این مساله داشته باشیم.


وی خطاب به تولید کنندگان و صنعتگران نیز عنوان کرد: هر کاری مشکلاتی دارد اما نباید با مشکلات عقب نشینی کنیم و نباید صبرمان تمام شود.


رییس قوه قضایی بیان کرد: در برابر مشکلات باید دست به دست هم دهیم و با هم چاره اندیشی و مشکلات رفع کنیم. همه با هم استقامات داشته باشیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم و پشت سر بگذاریم.


وی در خصوص مشکلات تولید کنندگان و صنعتگران نیز عنوان کرد: مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی با بانک ها در اخذ تسهیلات بانکی و چگونگی قرارداد، مفاد قراردادها و عمل به قراردادها یکی از مشکلات کلی کشور است که تولیدکنندگان با آن مواجه هستند.


محسنی اژه ای با بیان این که اقتصاد کشور بانک محور است، گفت: اگر مشکلات بانکی حل نشود مشکلات کشور حل نخواهد شد زیرا اقتصاد کشور بانک محور است.


وی با بیان این که نحوه اقتصاد با بانک در کشور باید بازنگری شود، افزود: باید به این مساله توجه و فکر شود که بانکداری در داخل کشور ما چه تفاوتی با بانکداری جهانی دارد و این مساله باید مورد بررسی قرار بگیرد. باید بررسی کنیم که اقتصاد کشور در این شرایط و با این قواعد و روش های بانکی باید چگونه عمل کند تا مشکلات تولید کاسته شود.


رئیس قوه قضاییه با اشاره به بحث مسایل مالیاتی نیز گفت: فرارهای مالیاتی بزرگ در کشور داریم و این حرفی است که زده می شود و اینکه چقدر صحیح یا غلط است و چه افرادی فرار مالیاتی دارند، مساله ای است که باید بررسی شود.


وی ادامه داد: همچنین عده ای در کشور هستند که مالیات خود را تا ریال آخر می دهند و تکلیف آن ها مشخص است.


محسنی اژه ای در خصوص نحوه محاسبه مالیات، افزود: دولت، قوه قضایی و مجلس به دنبال آن هستند تا قوانین و مقرارت مالیاتی را بررسی کنند و درست یا غلط بودن این قوانین را بسنجند و به این مساله ریشه ای نگاه کنند.


وی ادامه داد: باید برسی کنیم که آیا با هزینه سنگین، کشور را اداره می کنیم یا خیر و این مساله ای است که در دستور کار دولت، مجلس و قوه قضاییه قرار گرفته است. باید به این مساله دقت و توجه شود که کجا محدودیت هایی را برای افراد اعمال می کنیم. لزومی ندارد که در همه موارد افراد را مسدود الحساب و ممنوع الخروج کنیم. به جدیت دنبال این مساله هستیم زیرا بسیاری از ممنوعیت الخروج ها به امور مالیایتی، امور بانک ها و قوه قضاییه مربوط است.


رئیس قوه قضاییه با اشاره به این که عدم نقدینگی یکی دیگر از مشکلات واحدهای تولیدی در کشور است، گفت: اگر امروز تولید مهم است باید زمینه تولید را در بخش های مختلف از جمله مواد اولیه و نقدینگی را فراهم کنیم. همچنین باید صادرات را تسهیل و مقدمات تولید را در کشور فراهم کنیم.


انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار