مالیات استان قزوین 5 هزار میلیارد تومان کاهش یافت

استاندار قزوین با بیان اینکه آهنگ رشد مالیات استان قزوین را کاهش دادیم، افزود: قرار بود امسال 15 هزار میلیارد تومان مالیات از استان قزوین گرفته شود که با رایزنی صورت‌گرفته این میزان 5 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، محمدمهدی اعلایی امشب در نشست با تولیدکنندگان و کارآفرینان استان که در دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: با بتوانیم با افزایش تولید درآمد سرانه در استان قزوین را بالا ببریم و به این ترتیب بسیاری از مسائل و مشکلات اجتماعی را برطرف خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: هر هفته از ساعت 4 تا 6 بعد از ظهر روزهای شنبه بدون نیاز به هماهنگی قبلی جلسه‌ای را با تولیدکنندگان و اصحاب صنعت برگزار خواهیم کرد. در ضمن از ساعت 2 تا 4 بعدازظهر هم در خدمت فعالان بخش کشاورزی هستیم.

اعلایی با اشاره به افق نگران‌کننده برای تأمین مسکن نیروهای تولید به ویژه کارگران ادامه داد: واحدهای تولیدی که بخواهند برای کارگران خود مسکن بسازند یا بخشی از واحدهای مسکن ملی را در اختیار بگیرند، مورد حمایت ما قرار می‌گیرند و از ظرفیت طرح جهش تولید مسکن برای ساخت مسکن کارگری توسط این واحدها استفاده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در نهایت زمین و تسهیلات را برای ساخت مسکن کارگری در اختیار قرار می‌دهیم و این یکی از ابتکارات استان قزوین خواهد بود که آن را به طور ویژه پیش خواهیم برد.

استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع شهرک انرژی گفت: شهرک انرژی به زودی با حضور وزیر نیرو کلنگ‌زنی می‌شود و سرمایه‌گذاران این شهرک هم انتخاب و مشخص شده‌اند. در این شهرک تولیدکنندگان می‌توانند برق مورد نیاز واحدهای خود را تولید کنند و نیازی به تاسیسات اتصال به شبکه برق سراسری وجود ندارد.

اعلایی با بیان اینکه آهنگ رشد سقف مالیات واحدهای تولیدی را کاهش دادیم، افزود: قرار بود امسال 15 هزار میلیارد تومان مالیات از استان قزوین گرفته شود که با رایزنی صورت‌گرفته این میزان 5 هزار میلیارد تومان کاهش یافته و به 10 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: ظرفیت کشورهای خلیج فارس که به زودی فعالیت‌های اقتصادی آن آغاز می‌شود، باید از سوی صنعتگران قزوینی مورد استفاده قرار گیرد و نباید این بازارها را از دست بدهیم، موضوعی که با توجه به پویایی نمایندگی وزارت خارجه در استان قزوین دور از ذهن نیست و باید عملیاتی شود.

300 پروانه صنعتی جدید در قزوین صادر شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین هم در این نشست با بیان اینکه استان قزوین در صنایع قطعه‌سازی خودرو و مواد شوینده جزو استان‌های پیشروی کشور است، گفت: در تولید لوازم خانگی، الیاف صنعتی و صنایع حمل‌ونقل، انبارداری و لجستیک کالا هم رشد خوبی را در سال اخیر تجربه کرده‌ایم.

عزیزالله افضلی با بیان اینکه فضای کسب‌وکار در استان رو به‌ بهبود است، تصریح کرد: در حوزه رفع موانع تولید سال قبل در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین 83 جلسه داشتیم که در این جلسات 450 مصوبه صادر شد و در این جلسات درخواست 524 واحد تولید مورد بررسی قرار گرفت و مصوباتی در جهت رفع مشکلات آنها داشتیم.

وی از صدور 300 پروانه صنعتی جدید در یک سال اخیر خبر داد و گفت: عدم اختصاص آب‌، برق و گاز به صنایع و عدم استقرار در شعاع 120 کیلیومتری پایتخت برای بهره‌مندی از معافیت مالیاتی جزو مشکلات مهم تولیدکنندگان استان قزوین است که مدام رفع این موانع را از ما درخواست می‌کنند.

1630 هکتار اراضی صنعتی سنددار شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هم در این نشست با بیان اینکه سال قبل 166 هکتار اراضی راکد را از افراد سودجو پس گرفتیم، گفت: سال قبل 4 شورای حل اختلاف درباره اراضی بلااستفاده و راکد برگزار کردیم و در مجموع بیش از 300 اخطار به سرمایه‌گذارانی که اراضی را بلااستفاده رها کرده بودند، دادیم.

رضا صفاری از صدور سند تفکیکی برای 1630 هکتار از اراضی صنعتی استان خبر داد و افزود: همچنین در سال 1401 توانستیم برای 130 هکتار از زمین‌های موجود در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین سند شش‌دانگ صادر کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در استان قزوین 18 شهرک و ناحیه صنعتی داریم که در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی 2 هزار و 300 محصول صنعتی تولید می‌شود و سیاست ما در سال جاری توسعه برخی شهرک‌های صنعتی و افزایش فضا برای اجرای طرح‌های توسعه صنعتی است.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار