مانع‌تراشی آمریکا در مسیر عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با سوریه

یک وب‌سایت آمریکایی از اعمال فشار آمریکا به کشورهای عربی جهت جلوگیری از عادی‌سازی روابط میان کشورهای عربی و سوریه، از طریق وضع تحریم‌های جدید ضد این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه المیادین، وب‌سایت آمریکایی Voice of America از برنامه ایالات متحده آمریکا جهت گسترش تحریم‌ها و تشدید مجازات‌ها ضد سوریه، با هدف مانع‌تراشی در مسیر عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با سوریه خبر داد.

این وب‌سایت آمریکایی اعلام کرد، جو ویلسون، به همراه ۳۵ تن دیگر از نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا، طرحی را با عنوان قانون مقابله با عادی‌سازی روابط با نظام سوریه، ارایه کرده‌اند که بر اساس آن، تحریم‌های آمریکا ضد سوریه گسترش خواهد یافت و کشورهای عربی همچون عربستان، امارات و دیگر کشورهایی که روابط دیپلماتیک خود با سوریه را از سرگرفته‌اند، در صورت هرگونه اقدام تسهیلی، قرارداد یا سرمایه‌گذاری به مبلغ بیش از ۵۰ هزار دلار در سوریه، جریمه خواهند شد.

برخی تحلیلگران بر این باورند که این طرح، تنها به مردم سوریه آسیب خواهد رساند، نه به حکومت آن. برخی دیگر نیز معتقدند که این تحریم‌ها، دمشق را از بازسازی سوریه باز خواهد داشت و مانعی برای تلاش‌های دولت سوریه جهت سیطره بر تمام این کشور خواهد بود.

همچنین وب‌سایت آمریکایی The American Conservative در گزارشی با عنوان تحریم‌های سنگدلانه ما ضد سوریه نوشت: تحریم‌های آمریکا تنها برای فقیرکردن مردم سوریه کارساز است. اگر فرض کنیم که هدف از این سیاست‌ها تقویت اصلاحات سیاسی در سوریه باشد، این پرسش ایجاد می‌شود که فقیرکردن مردم سوریه چگونه می‌تواند به تقویت دموکراسی در این کشور بیانجامد؟

در ادامه این گزارش آمده است: آشفتگی سیاست‌های آمریکا در قبال سوریه، باعث طولانی‌شدن جنگ فاجعه‌بار چند جانبه در این کشور شده و آمریکا نتوانسته در سوریه به پیروزی برسد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار