مخالفت آلمان با طرح اتحادیه اروپا برای استفاده از دارایی‌های بلوکه شده روسیه

فایننشال تایمز گزارش داد که آلمان با طرح اتحادیه اروپا برای استفاده از دارایی‌های بلوکه شده بانک مرکزی روسیه برای بازسازی اوکراین مخالفت کرده و نسبت به خطرات قانونی و مالی ناشی از چنین اقدامی هشدار داده است.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از راشاتودی، فایننشال تایمز روز دوشنبه گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از داد که آلمان با طرح اتحادیه اروپا برای استفاده از دارایی‌های بلوکه شده بانک مرکزی روسیه برای بازسازی اوکراین مخالفت کرده و نسبت به خطرات قانونی و مالی ناشی از چنین اقدامی هشدار داده است.

کمیسیون اروپا در حال کار بر روی طرحی است که از طریق الزام موسسات مالی به در اختیار گذاشتن سود حاصل از دارایی‌های بلوکه شده روسیه، میلیاردها یورو به دست آورد.

با این حال، بسیاری از قانونگذاران از سراسر اتحادیه اروپا تأکید می‌کنند که سیستم حقوقی این بلوک تنها اجازه بلوکه شدن دارایی‌ها را می دهد، نه سلب مالکیت آن‌ها.

 بر اساس این گزارش، مقامات ارشد دولت آلمان ابراز تردید کردند که طرح اتحادیه اروپا به دلیل خطرات قانونی بتواند از حمایت کافی برخوردار شود.

یک مقام وزارت خارجه این کشور گفته است که مسکو "باید تاوان خساراتی را که در اوکراین ایجاد کرده است" بپردازد و تاکید کرد که آلمان "هر کاری که از نظر قانونی بتواند" انجام می دهد تا دارایی های افراد و شرکت های تحریم شده روسیه را پیدا و مسدود کند.

این مقام، با این حال، خاطرنشان کرد که ایده استفاده از بودجه روسیه برای بازسازی اوکراین "سوالات پیچیده مالی و حقوقی" را ایجاد کرده است.

یکی دیگر از مقامات آلمانی هشدار داد: این اقدام مانند چوب در لونه زنبور کردن است.

وی افزود که اگر اتحادیه اروپا از بانک مرکزی روسیه پول بگیرد یا سود حاصل از سرمایه‌گذاری وجوه را درو کند، مسیر را برای دیگر کشورها مانند لهستان باز خواهد کرد که به دنبال ادعای غرامت جنگ جهانی دوم علیه برلین باشند.

یک مقام ناشناس به فایننشال تایمز گفت که مارکو بوشمان، وزیر دادگستری آلمان، پیشنهادات اتحادیه اروپا برای برداشت دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده است که آنها از نظر قانونی غیرقابل اجرا هستند.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار