مخالفت مجارستان با تحریم صنعت انرژی هسته‌ای روسیه

دولت مجارستان همچنان از همراهی تمام و کمال با تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه سرباز می‌زند.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از پایگاه اینتل ریپابلیک، دولت مجارستان همچنان با تحریم بخش انرژی روسیه از سوی اتحادیه اروپا مخالف است.


دولت مجارستان روز دوشنبه اعلام کرد که بوداپست حتی با اعمال تحریم‌های جزئی علیه بخش انرژی هسته‌ای روسیه در بسته یازدهم تحریمی اتحادیه اروپا موافقت نخواهد کرد.


این در حالی است که دولت آلمان در ادامه سیاست جنگ‌افروزانه خود در اوکراین اعلام کرده است که قصد دارد در بسته بعدی تحریم‌های بروکسل علیه مسکو، بخش هسته‌ای روسیه را نیز بگنجاند.


در عین حال «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اخیراً اعلام کرد که اعضای اتحادیه اروپا نمی توانند در مورد بسته جدید تحریم‌های خود علیه دولت روسیه به توافق برسند.


علاوه بر اروپا، دولت اوکراین نیز اخیراً تحریم های تازه ای را علیه شهروندان برخی کشورها اعلام کرد. رئیس‌جمهوراوکراین روز شنبه اعلام کرد که ۴۰ فرد حقیقی و ۳۸۲ نهاد دولتی از جمله روسیه، سوئیس، ایران و مالی را تحریم کرده است. بنا به تحریم‌های اعلام شده از سوی دولت اوکرین، احزاب سیاسی روسیه، کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه و روس بانک از جمله نهادهایی هستند که در فهرست تحریم قرار گرفته‌اند.


رئیس‌جمهور اوکراین پیش از این تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه امضا کرد که به موجب آن ۳۵۱ فرد و ۲۴۱ نهاد از روسیه در فهرست تحریم کی‌یف قرار گرفتند.


علاوه بر اوکراین، آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه در اوکراین، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده اند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار