مردم باید بدانند درآمدهای مالیاتی کجا خرج می‌شود

عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: امسال مالیات ۱۰۰ درصد دریافت و محقق شده و سوال افرادی که مالیات می‌دهند این است که درآمدهای مالیاتی کجا مصرف شده است.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، عبدالناصر درخشان در گفتگو با مهر، درباره افزایش مالیات در بودجه سال ۱۴۰۲، اظهار داشت: در حال حاضر لایحه بودجه سال آینده در حال بررسی در کمیسیون تلفیق بودجه است و سپس در صحن مجلس باید بررسی شود. هنوز نمی‌توان به صورت قطعی درباره اعداد و ارقام بودجه صحبت کرد و باید بودجه در صحن مجلس بررسی و تعیین تکلیف شود و سپس به صورت قطعی درباره اعداد و ارقام بودجه اظهارنظر کنیم.


وی با اشاره به کاهش مالیات تولیدکنندگان در لایحه بودجه، گفت: تولید در کل دنیا اهمیت دارد و ما هم باید به تولیدکنندگان خود مشوق‌هایی اعطا کنیم.


عضو کمیسیون تلفیق بودجه با تاکید بر اینکه تقویت پایه‌های اقتصادی کشور بدون توجه به تولید میسر نیست، تصریح کرد: ما باید صنایع و تولیدکنندگان کشور را به افزایش تولید تشویق کنیم. نباید مالیات بر تولید به گونه‌ای باشد که انگیزه و بهره‌وری تولیدکنندگان برای تولید کاهش پیدا کند.


درخشان در واکنش به تحقق ۱۰۰ درصدی درآمدهای پیش‌بینی شده مالیاتی در بودجه سال ۱۴۰۱، گفت: با توجه به اینکه امسال مالیات ۱۰۰ درصد دریافت و محقق شده، سوال افرادی که مالیات می‌دهند این است که درآمدهای مالیاتی کجا مصرف شده است؟


نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در همه جای دنیا مالیاتی که از کارمند، کسبه و تولیدکننده اخذ می‌شود، برای تقویت زیرساخت‌ها و بخش‌های عمرانی کشور استفاده می‌شود. سوال مردم ما آن است که آیا در کشور ما هم اینگونه است یا آنکه درآمدهای مالیاتی فقط صرف پرداخت حقوق و دستمزد کارمندان و کارگران دولت می‌شود؟


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش مالیات تولید در جهت حمایت از تولیدکنندگان و تقویت تولید در کشور است، تصریح کرد: اگر دولت از مردم مالیات بگیرد اما توجه به تقویت زیرساخت‌های کشور نداشته باشد و درآمدهای مالیاتی را صرف هزینه‌های جاری خود و پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان کند، کسبه و تولیدکنندگان می‌گویند ما چرا باید مالیات پرداخت کنیم و رغبتی برای پرداخت مالیات نخواهند داشت. در مقابل، اگر مالیات صرف توسعه زیرساخت‌های کشور مانند حمل و نقل عمومی، ساخت بیمارستان یا بهبود وضعیت راه‌های کشور شود، مردم ترغیب می‌شوند مالیات پرداخت کنند چرا که مطئن هستند مالیات برای آنان هزینه می‌شود.







اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار