مسکو تایمز: معاون فرمانده عملیات نظامی روسیه در اوکراین بازداشت شده است

روزنامه مسکو تایمز مدعی شد که معاون فرمانده عملیات نظامی روسیه در اوکراین توسط مقامات روسیه دستگیر شده است.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، یک منبعی در روزنامه مسکو تایمز و ارتش روسیه بیان کرده که مقامات روسی بنا بر گزارش‌ها "سرگئی سوروویکین"، معاون فرمانده عملیات نظامی روسیه در اوکراین را در بحبوحه پاکسازی مقامات نظامی پس از شورش کوتاه مدت توسط نیروهای شبه نظامی واگنر بازداشت کرده‌‌اند.

سوروویکین که رسانه‌های روسی به دلیل بی‌رحمی‌اش به او لقب «ژنرال آرماگدون» داده‌اند، یک سرباز کهنه‌کار جنگ‌های روسیه در چچن و سوریه است که توسط ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نشان افتخار دریافت کرده است.

سرویس روسی زبان مسکو تایمز روز چهارشنبه با استناد به دو منبع نزدیک به وزارت دفاع روسیه گزارش داد که سوروویکین به دلیل آنچه یکی از منابع ناشناس گفته بود که یوگنی پریگوژین رئیس واگنر گفته بود، دستگیر شد.

بر اساس گزارش مسکو تایمز، یک وبلاگ نویس نظامی روسی به نام "ولادیمیر رومانوف" نیز روز چهارشنبه از دستگیری سوروویکین خبر داد؛ در حالی که اندیشکده «موسسه مطالعات جنگ» مستقر در واشنگتن دی سی گزارش داد که منبع روسی دیگری مدعی است که وابستگان نظامی سوروویکین به همدستی در شورش متهم شده بودند.

به گفته این روزنامه، وزارت دفاع روسیه هنوز در مورد گزارش‌های بازداشت سوروویکین اظهار نظری نکرده است.

علاوه بر این یک منبع دفاعی روسیه درباره خبر دستگیری سروویکین به شبکه الجزیره گفت: «شایعات زیادی وجود دارد و ما خواستار رسیدگی به اظهارات رسمی هستیم.»

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار