مسکو: حملات تا ریشه‌کنی تروریست‌ها در سوریه ادامه دارد

معاون مرکز روسی آشتی در سوریه امروز اعلام کرد: حملات تا ریشه‌کنی تروریست‌ها در سوریه ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از خبرگزای تاس، «اولگ گورینوف» (Oleg Gurinov) معاون مرکز روسی آشتی در سوریه امروز پنجشنبه در سخنانی اعلام کرد که مسکو با حملات دقیق هوایی تجمع تروریست‌ ها در در استان ادلب سوریه را هدف قرار داده است.


معاون مرکز روسی آشتی در سوریه در این ارتباط ادامه داد: مرکز آشتی از گروه های مسلح غیرقانونی می خواهد تا گلوله باران مواضع نیروهای دولتی سوریه و زیرساخت های غیرنظامی را متوقف کنند. در غیر این صورت، حملات هوایی با دقت بالا تا نابودی کامل شبه نظامیان دخیل در تحریکات ادامه خواهد یافت.


وزارت دفاع سوریه پیشتر در بیانیه‌ ای از حملات کوبنده علیه مواضع تروریست‌ها در واکنش به تحرکات آنها خبر داده بود.


در بیانیه وزارت دفاع سوریه آمده بود: در واکنش به حملات روزانه و متوالی گروههای تروریستی به غیرنظامیان در مناطق مسکونی در حومه حماه، نیروهای مسلح ما با همکاری نیروهای روسی، ضربات هوایی و راکتی دقیقی انجام دادند و طی آن مواضع مستحکم گروههای تروریستی در منطقه جبل الاربعین در حومه ادلب در هم کوبیده شدند. در جریان این حملات سلاح، مهمات و تجهیزات تروریست‌ها و نیز پهپادهای شناسایی آن هدف قرار گرفت و سیستم‌های شنود و پارازیت تروریست‌ها هم درهم کوبیده شد.


در بیانیه وزارت دفاع سوریه آمده بود که در جریان این حملات مواضع تروریست‌ها به طور کامل منهدم شد و دهها نفر از تروریست‌ها کشته و زخمی شدند.


۲ روز پیش هم منابع سوری اعلام کردند که حملات هوایی و زمینی به مواضع تروریست‌های جبهه النصره و هم پیاله های آن در شمال غرب سوریه ادامه دارد. جنگنده های روسی مواضع تروریست‌ها را در حومه جنوبی ادلب بمباران کردند.


همچنین توپخانه ارتش سوریه هم مواضع تروریست‌ها را در حومه شهرک سرجه در جبل الزاویه در حومه جنوبی ادلب گلوله باران کرد.


این درحالی است که پیش از این هم، یک منبع وابسته به پلیس حماه اعلام کرد: گروه‌های تروریستی در ادلب با خمپاره و پهپاد به شهرک جورین و حومه آن در سهل الغاب در حومه حماه حمله کردند. بر اثر این حملات خساراتی به بار آمده است.


چند روز قبل هم، جنگنده‌های روسیه مواضع تروریست‌های جبهه النصره و گروه موسوم به الترکستانی در حومه شمالی لاذقیه و ادلب را هدف قرار دادند. حملات جنگنده‌های روسیه به مواضع گروههای تروریستی در حومه شهر جسر الشغور در حومه شمال غربی ادلب انجام شد. همچنین مواضع هیئت تحریر الشام (همان جبهه النصره) در حومه شهر اریحا در جنوب ادلب نیز هدف قرار گرفت.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار