معافیت مالیاتی بورس درانتظارتصویب آئین نامه شورای تامین مالی

در قانون تامین مالی تولید و زیرساختها، مجموعه‌ای از معافیت‌های دائمی مالیاتی برای حوزه بازار سرمایه وضع شده که سرمایه گذاری در نهاد بازار سرمایه را به‌صرفه‌تر می‌کند.
- اخبار اقتصادی -

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ در سنوات اخیر مجموعه‌ای از دست‌انداز‌ها و موانع برای توسعه یک سری از نهاد‌ها در بازار سرمایه  داشتیم که  قانون تامین مالی تولید و زیرساختها که به تازگی در شورای نگهبان تایید شد، مجموعه‌ای از معافیت‌های مالیاتی را برای نهاد‌های مختلف بازار سرمایه ایجاد کرد.

 بر اساس این قانون،  نقل و انتقال دارایی‌ها برای انواع صندوق‌های بازار سرمایه، صندوق زمین و ساختمان و صندوق‌های دیگر،  معاف از مالیات می‌شود.

همچنین اگر شرکتی افزایش سرمایه از محل سود انباشته یا از محل سلب حق تقدم داشته باشند ظرف یک مدت زمان محدودی به ثبت برسد سود سال گذشته‌اش را می‌تواند معاف از مالیات باشد.

طبق اعلام روحانی معاون وزیر اقتصاد و رئیس دبیرخانه شورای عالی تامین مالی، بر این اساس مجموعه‌ای از معافیت‌های مالیاتی قابل توجه برای حوزه بازار سرمایه وضع شده که اقدام سرمایه گذاری در نهاد بازار سرمایه را به‌صرفه‌تر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از تسنیم، برای عملیاتی سازی نهایی این معافیتهای دائمی مالیاتی، بایستی ایین نامه های مرتبط با قانونی که به تازگی در شورای نگهبان تصویب شده، در شورای عالی تامین مالی با ریاست وزیر اقتصاد تصویب گردد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار