معاون وزیرخارجه روسیه از دبیرکل سازمان‌ملل انتقاد کرد

معاون وزیرامورخارجه روسیه در اظهاراتی از عدم نقش‌آفرینی جدی دبیرکل سازمان ملل در موضوع بحران روادید که ناشی از عدم عمل آمریکا به تعهدات بین‌المللی‌اش است، ابراز ناخرسندی کرد.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از وبگاه اسپوتنیک، سرگئی ورشینین معاون وزیرخارجه روسیه در اظهاراتی بیان کرد که روسیه با واشنگتن بر اساس اصل عمل متقابل رفتار می کند و در صورت اقدامات غیردوستانه، مسکو اقدامات مشابهی را انجام خواهد داد.


معاون وزیرخارجه روسیه از عدم اقدام عملی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، در زمینه فشار بر واشنگتن در راستای حل بحران روادید انتقاد کرد و گفت: ما بارها از دبیرکل سازمان ملل خواسته‌ایم که در این زمینه وارد عمل شود اما وی تاکنون به این درخواست‎ها پاسخی نداده است.


ورشینین تاکید کرد: دلایل فراوانی وجود دارد که نشان می‌دهد آمریکایی به تعهدات خود در قبال موضوع صدور روادید عمل نمی‌کنند و سازمان ملل نیز هیچ اقدامی در این راستا نکرده است.


وی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به ازسرگیری نشست‌های چهارجانبه در موضوع سوریه با حضور نمایندگانی از چهار کشور، سوریه، ایران، ترکیه و روسیه، تاکید کرد: ما انتظار داریم در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ جلساتی در سطح بالا درباره سوریه برگزار شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار