امام جمعه خوی:

مفاخر جامعه به عنوان الگو به نسل جوان معرفی شود

امام جمعه ارومیه گفت: باید مفاخر جامعه به عنوان الگو به نسل جوان معرفی شود.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، حجت اسلام حجت قاسم خانی عصر شنبه در مراسم تجلیل از خدمات مرحوم حسن زاده به عنوان روحانی مجاهد در خوی اظهار کرد: در روایت است که احترام به عالم، احترام به پروردگار عالم است مخصوصاً عالمی که مجاهد، مردمی و در کف میدان خدمت به خلق خدا و یارو همرزم رزمندگان اسلام و شهدا باشد.


وی افزود: مرحوم حسن زاده به عنوان روحانی مجاهد با درد مردم سوخت و همیشه در کنار مردم بود لذا جامعه فرهنگی وظیفه دارد این چنین انسان‌های وارسته و مردمی را پاس بدارد و به عنوان الگو به نسل جوان معرفی کند.


محمدرضا پیری عضو شورای اسلامی و و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر خوی نیز در این مراسم گفت: تولیت شمس تبریزی و مفاخر خوی در نظر دارد با همکاری و هماهنگی شورای اسلامی و شهرداری خوی از امسال سلسله همایش‌هایی را در نگو داشت مفاخر این شهرستان در عرصه‌های فرهنگی، هنری و ایثار و شهادت برگزار کند که این همایش نگو داشت نیز در این راستا برگزار شد.


سردار شاکری یکی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و از همرزمان این روحانی مجاهدهم در این همایش نگو داشت با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی و اجتماعی این روحانی مجاهد گفت: این روحانی مجاهد از جمله انسان‌های باتقوایی بود که کار کرد و هرگز خود را نشان نداد، انسانی بود که برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی تا میدان رزم و تبلیغ در هشت سال دفاع مقدس بی تکلف جانفشانی کرد و به ملای مجاهد مشهور شد.


در این همایش تعدادی از همرزمان و صاحب نظران حوز فرهنگ و ایثار و شهادت در خصوص ابعاد شخصیت والای این روحانی مبارز و مجاهد سخنرانی کردند.


در پایان این همایش با اهدای لوح و تندیس و آثار مکتوب امام راحل و مقام معظم رهبری و آیت.. خویی از سه فرزند طلبه و خانواد ه این روحانی مبارز و مجاهد تجلیل شد


مرحوم حجت الاسلام شیخ نورعلی حسن زاده از مبلغان مشهور در مبارزات انقلاب اسلامی و از رزمندگان روحانی شهرستان خوی بود که در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی با تشکیل جلسات تبلیغ فرهنگی انقلاب نقش بسیار مؤثری داشت و سال‌ها از عمر با عزت خود را در جبهه‌های حق علیه باطل در کنار رزمندگان و شهدای سرافراز سپری کرد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار