ارائه مهلت مجدد در اردیبهشت؛

مهلت ثبت نام آزمون دستیاری تخصصی دندانپزشکی تمدید شد

فرصت دوباره ثبت نام در سی و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی سال ۱۴۰۱ در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ فراهم می شود.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، سی و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی در سال ۱۴۰۱ رأس ساعت ٠٨:٣٠صبح روز پنج شنبه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۱ در تعدادی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار می شود.


مهلت ثبت نام از از ۱۸ تا ۲۳ اسفندماه بود و داوطلبان از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی نسبت به نام نویسی در این آزمون اقدام کردند.


مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام کرده است فرصت دوباره ثبت نام در نیمه دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برای داوطلبانی که موفق به سی و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی در سال ۱۴۰۱ نشده اند، فراهم می شود.


نتایج اولیه و اسامی واجدان شرایط پذیرش (احراز حداقل ۵۰ درصد نمره خام آزمون)، پس از آماده شدن توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی، از طریق سایت اعلام خواهد شد.


آن دسته از داوطلبان که حداقل ۵۰ درصد نمره خام آزمون (بدون در نظر گرفتن ضرایب دروس و رشته ها، به استثنای درس زبان انگلیسی که با ضریب ٢ محاسبه می شود) را کسب کرده باشند، اجازه انتخاب رشته را خواهند داشت.


تبصره: کسب نمره حد نصاب برای کلیه سهمیه ها، تابع مقررات مربوط به خود است.


تبصره: متقاضیان واجد شرایط استفاده از سهمیه های رزمندگان و استعداد درخشان، در صورت کسب حد نصاب پذیرش داوطلبان آزاد در رشته/محل انتخابی، به صورت آزاد پذیرش خواهند شد.


به عبارت دیگر، رشته/ محل های انتخابی این داوطلبان ابتدا همانند داوطلبان آزاد مورد سنجش قرار می گیرد و در صورت قبولی، جزء پذیرفته شدگان آزاد محسوب می شوند و در صورت پذیرفته نشدن، در بالاترین اولویت ممکن در سهمیه های مورد اشاره به رقابت می پردازند.


رشته/ محل انتخابی هر داوطلب، ابتدا در سهمیه آزاد سنجش شده و در صورت عدم قبولی، آن رشته/ محل با لحاظ کردن سهمیه مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت عدم قبولی، این فرآیند برای اولویت انتخابی بعدی داوطلب تکرار می شود.


کارنامه حاوی نمره و رتبه (صرف نظر از این که داوطلب مجاز یا غیر مجاز به انتخاب رشته باشد) از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.


تنها داوطلبانی که با در نظر گرفتن احراز حداقل ۵۰ درصد نمره خام آزمون، مجاز به انتخاب رشـته می شوند، می توانند رشته/ محل های مورد علاقه خـود را به ترتیب اولویتِ دلخواه، در فرم انتخاب رشته/ محل که در همراه کارنامه به آنها ارائه می شود، انتخاب کنند.


داوطلب می تواند یک رشته را در تمام دانشگاهها یا ترکیبی از چند رشته را در چند دانشگاه، انتخاب کند. تذکر: در صورتی که داوطلب اقدام به انتخاب رشته/ محل نکند، منصرف محسوب شده و واجد شرایط پذیرش نخواهد بود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار