امام جمعه اراک:

مکتب شهید سلیمانی مکتب خدمت صادقانه به مردم بود

امام جمعه اراک گفت: مکتب شهید سلیمانی مکتب خدمت صادقانه به مردم بود و حاج قاسم شبانه روز برای مردم و اسلام تلاش می‌کرد و این درس بزرگی برای مسئولان است.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه اراک که در مصلای این شهر برگزار شد، فرارسیدن ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر اظهار داشت: این ایام فرصتی مناسب برای تقویت برای فرهنگ فاطمی در جامعه است و بزرگداشت مقام مادر و بانوان یک ضرورت مهم هست.


وی با اشاره به اینکه قبل از اسلام زن یک حالت برده گونه داشت و به عنوان ابزار به آن نگاه می‌کردند اما اسلام و دین پیامبر به جایگاه و مقام بانوان عزت و کرامت بخشید، گفت: دین اسلام مقام والای زن را برای بشریت ترسیم کرد و اسلام با همه وجود به مقام زن و خانواده قداست بخشید.


آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه جامعه اسلامی هرچه دارد از هویت و مقام والای مادران و خانواده است، افزود: آینده بشریت در گرو نقش آفرینی بانوان است و لذا بانوان نقش مهمی در پیشرفت و کمال جامعه دارند.


فعالیت بیش از ۴ هزار نفر از بانوان استان مرکزی در حوزه علمیه


وی با اظهار تأسف از نگاه رژیم پهلوی به بانوان بیان کرد: قبل از انقلاب به مقام بانوان خیانت کردند چراکه اعتقادی به کرامت، جایگاه و نقش آفرینی بانوان نداشتند و انقلاب اسلامی به بانوان کرامت بخشید.


امام جمعه اراک با اشاره به اهداف دشمن در فضای مجازی برای ترویج بی حجابی بیان کرد: دشمنان در جنگ شناختی و فضای مجازی با شعارهای پوچ و توخالی به دنبال خیانت به بانوان و ترویج بی بند و باری در جامعه اسلامی است و خوشبختانه بانوان ایران اسلامی در امواج تبلیغات مسموم دشمنان و غربی‌ها هوشیار بودند.


آیت الله دری نجف آبادی افزود: تقویت انگیزه‌های دینی و انقلابی در نسل جدید و نوجوانان توسط مادران و تربیت نسل‌های فاطمی و علوی در جامعه یک ضرورت مهم است و نباید اجازه دهیم دشمنان فرزندان ما و نوجوانان را فریب دهند و همه در این راستا خصوصاً آموزش و پرورش و مراکز آموزشی و فرهنگی رسالت سنگینی برعهده دارند.


وی با تاکید بر اینکه استان مرکزی باید در حوزه تقویت مسئله مادر و خانواده پیشگام باشد، گفت: به برکت انقلاب اسلامی امروز بیش از ۴ هزار نفر از بانوان استان در حوزه‌های علمیه مشغول تحصیل هستند و آماده نقش آفرینی در عرصه‌های مختلف جامعه هستند و این از نقاط قوت استان است که باید روز به روز تقویت شود.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی و با تقدیر از برنامه‌های اثرگذار در این ایام بیان کرد: مکتب شهید سلیمانی مکتب خدمت صادقانه به مردم بود و حاج قاسم شبانه روز برای مردم و اسلام تلاش می‌کرد و این درس مهمی برای همه مردم و مسئولین است.


وی با بیان اینکه شهید سلیمانی یک شخصیت الهی و معنوی داشت و سرباز اردوگاه امام حسین (ع) بود، گفت: راه و مکتب شهید سلیمانی در بین مردم ایران و امت اسلام همواره زنده و پویا است.


آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه انتقام سخت از دشمنان، ریشه کن کردن رژیم منحوس صهیونیستی و اخراج کامل آمریکایی‌ها از منطقه است، گفت: دشمنان با شهادت شهید سلیمانی بار دیگر ماهیت تروریستی خود را به بشریت نشان دادند و امروز هزاران سردار سلیمانی در ایران و کشورهای اسلامی برای ادامه راه و مکتب ایشان تربیت شده است.


دموکراسی فرانسه بازاری برای حیله گری و فریب مردم است


وی با اشاره با جنایت‌های اسرائیل در بیت المقدس بیان کرد: اقدامات تروریستی و جنایت‌های رژیم منحوس صهیونیستی موجب بیداری مسلمانان و آمادگی امت اسلام خواهد شد و بشریت را نسبت به ماهیت خائنانه دشمنان هوشیارتر خواهد کرد.


امام‌جمعه اراک با اشاره به اقدام فرانسوی‌ها در انتشار کاریکاتور توهین آمیز گفت: فرانسوی‌ها با شعار دموکراسی بزرگترین خیانت را به مسلمان می‌کند و دموکراسی فرانسوی بازاری برای حیله گری و فریب مردم و مسلمانان است.


آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به سالروز هفدهم دی ماه جنایت کشف حجاب رضاخانی گفت: هجدهم و نوزدهم دی ماه از بزرگترین روزهای تاریخ کشور است و این ایام فرصتی مناسب برای بازخوانی جنایت‌های پهلوی به مردم ایران است.


وی خاطر نشان کرد: حجاب و عفاف عمود خیمه خانواده و مظهر ارزش‌های اسلامی و انقلابی است و سالروز ولادت حضرت زهرا (س) فرصتی مناسب برای تبیین اهمیت مسئله عفاف و حجاب در جامعه است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار