تحولات لبنان

نعیم قاسم: تمام ملت‌های منطقه مدیون حمایت ایران هستند

معاون حزب‌الله ضمن اشاره به دستاوردهای بزرگ ایران در پی حمایت از مقاومت در منطقه، تأکید کرد، شایستگی ایران در رهبری محور مقاومت ثابت شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب‌الله، تحریم‌های آمریکا علیه این حزب‌الله را «تجاوزی واقعی» خواند.

نعیم قاسم، امروز یکشنبه گفت: آمریکا تجاوز سیاسی را نیز علیه ما به کار می‌گیرد و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه نمایندگان لبنانی چیزی جز هدف قرار دادن نمایندگان ملت نیست.

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، وی در مراسمی در جنوب لبنان خطاب به شرکت‌کنندگان تأکید کرد: اگر نمایندگان، مسئولیت یا حزبی از شما را در لیست تحریم‌ها و فشارها قرار دادند، این اقدام بر عزم و اراده ما خواهد افزود و باعث می‌شود به این فکر کنیم که چگونه در این نبرد پیروز شویم.

نعیم قاسم ادامه داد: امروز تمام جهان مشغول تلاش‌های مکرری است که برای تجاوز آمریکا به (حقوق) ایران صورت گرفته؛ ایران چه کرده که به آن تعرض کنند و در این حد از فشار قرار داشته باشد؟ ایران شایستگی خود در رهبری محور مقاومت و حمایت از ملت‌های منطقه را ثابت کرده و توانسته دستاوردهای بسیاری داشته باشد.

وی در پایان گفت، اگر ایران و حمایت آن نبود، مقاومت در لبنان پیروز نمی‌شد و این ثبات در مقاومت فلسطین نهادینه نمی‌شد، سوریه نیز در مقابله با توطئه‌ها پیروز نمی‌شد، عراق آزاد نمی‌شد و یمن ایستادگی نمی‌کرد. تمام ملت‌های منطقه مدیون این حمایت همه‌جانبه انقلاب مبارک اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای هستند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هفته گذشته «امین شری»، «محمد رعد» و «وفیق صفا» را به لیست تحریم‌های اصطلاحا ضد تروریستی خود اضافه کرده است؛ امین شری و محمد رعد دو عضو پارلمان لبنان هستند (جزئیات بیشتر).

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار