نمایشگاه موقت آثار تاریخی در بابل برپا شد

نمایشگاه موقت آثار تاریخی زرین و سیمین در موزه تاریخ بابل راه اندازی شد.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری ، صادق برزگر مدیرکل میراث فرهنگی مازندران عصر سه شنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه موقت آثار تاریخی منتخب زرین و سیمین مازندران در موزه بابل اظهار داشت: این اشیا از کلاردشت، ساری و قائم‌شهر کشف شدند به مدت یک ماه در موزه بابل برای نمایش نگهداری می‌شود.


وی ادامه داد: از این تعداد اشیا امانی شش شیء از موزه ملی و چهار شیء از مخزن استان در اختیار این موزه قرار گرفته‌است.


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در راستای معرفی و توسعه جاذبه‌ها و ظرفیت‌های میراثی و تاریخی استان به نمایش گذاشته شد.


آثار به نمایش گذاشته، منتخب همکاران در موزه ملی بود


مهدی عابدینی عراقی سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی مازندران نیز با بیان اینکه آثار فرهنگی تاریخی، اشیا و بقایای برجای مانده از انسان کهن در هر تمدن را مبین توانایی انسان‌ها در فناوری و درک از هنر دانست و گفت: به بهانه هفته میراث فرهنگی آثار تاریخی استان در قالب مصنوعات زرین و سیمین به مدت یک ماه در اختیار استان مازندران قرار گرفت.


وی درخصوص شیوه گزینش آثار، گفت: آثار به نمایش گذاشته، منتخب همکاران در موزه ملی بود و شش اثر در تنوع سیمین و زرین از طرف موزه ملی به موزه تاریخ شهر بابل با رعایت تشریفات، ضوابط و تمهیدات قانونی و امنیتی به امانت داده‌شد.


عابدینی عراقی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه موقت در قالب تعامل بین کشورهای مختلف و شهرهای کشور با هدف آشناسازی و تسهیل آگاهی‌رسانی به نسل امروز انجام می‌شود تا به این شیوه، انتقال فرهنگ، دانش و تمدن گذشته به نسل امروز انجام شود.


وی آگاه‌سازی نسل امروز از توانمندی نسل گذشته را یک ضرورت برشمرد

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار