نماینده ولی فقیه در سپاه قدس: شهید سلیمانی بی‌نام و نشان کارهای بزرگی انجام می‌داد

آئین گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، به نقل از آستان‌نیوز، آئین گرامیداشت یاد و خاطره سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و همرزم شهید ایشان ابومهدی المهندس شب گذشته با حضور جمع کثیری از زائران و مجاوران و دلدادگان مکتب شهید سلیمانی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزارشد. 

این مراسم باشکوه ساعتی بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید با نوای علیرضا رضایی از قاریان ممتاز و بین المللی آستان مقدس رضوی آغاز شد و با شعرخوانی آئینی توسط علیرضا قزوه و مداحی علی برادران و مرثیه‌سرایی سیدرضا نریمانی در مدح سردار دل‌ها و شهدای مقاومت ادامه پیدا کرد. 

جاویدان شدن در مسیر حق

در این مراسم همچنین حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی‌سیرت، نماینده ولی فقیه در سپاه قدس به بیان برخی از ویژگی‌های شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: این شهید والا مقام الگوی خوبی برای جوانان این مرز و بوم بود و همواره به جوانان توصیه می‌کرد که در امر معنویت و کار برای خدا و بندگان او در قله باشید و این مسیر را در گم شدن و بی نام و نشان انجام دادن کار می‌دانست. 

 وی تصریح کرد: این شهید والامقام در صحنه‌های مختلف جبهه مقاومت حضور داشت و شبانه‌ روز بی‌نام و نشان کارهای بزرگی انجام می‌داد که تنها بین او و خدا می‌ماند و در نهایت هم به قول خودش در «قله» جاویدان شد. 

تمسک به سید و سالار شهیدان

 محمدی سیرت افزود: یاد خدا و توجه به نماز اول وقت یکی دیگر از ویژگی‌های سردار سلیمانی بود. این سردار رشید حتی در سخت‌ترین موقعیت‌های جنگی از خواندن نماز اول وقت غافل نمی‌شد و در انجام این فریضه از  سید و سالار شهیدان الگو گرفته بود. 

وی ویژگی دیگر سید شهدای مقاومت را ایمان به معاد و روز قیامت ذکر کرد و ادامه داد: او دنیا را مقدمه‌ای برای حیات ابدی در عالم آخرت می‌دانست و در وصیت نامه خود نیز به این موضوع اشاره کرده بود. 

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس خاطرنشان کرد: سردار دل‌ها همواره خدا را ناظر بر اعمال خود می‌دانست و تنها برای جلب رضای الهی کار می‌کرد.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار