نگاهی به «انقلاب اسلامی جدید» و تأثیر امام(ره) بر یمن

کتاب «انقلاب اسلامی جدید» با نگاهی به دروس و سخنرانی‌های رهبر شهید انصارالله، سید حسین بدرالدین الحوثی و علاقه او به امام خمینی(ره) منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری ، کتاب «انقلاب اسلامی جدید» با زیر عنوان: «انقلاب اسلامی ایران در دروس و سخنرانی‌های رهبر شهید انصارالله، سید حسین بدرالدین الحوثی» چاپ و به بازار نشر عرضه شد. این کتاب گزیده‌ای از سخنان شهید سید حسین بدرالدین الحوثی(بنیانگذار انصارالله یمن) درباره انقلاب اسلامی ایران و شخصیت امام خمینی(ره) است. وی ضمن این سخنان، به بررسی ریشه‌های قرآنی قیام امام خمینی(ره) اشاره کرده است و نهضت ایشان را منطبق بر آموزه‌های قرآن می‌پندارد.

کتاب «انقلاب اسلامی جدید»به دستور سید عبدالملک بدرالدین الحوثی و با حمایت‌های دفتر وی، به زبان فارسی ترجمه و به دست مخاطبان ایرانی رسیده است. این کتاب که توسط انتشارات رسمی انصارالله تألیف شده، مروری است بر نظرات و دیدگاه‌های شهید سید حسین بدرالدین الحوثی، رهبر شهید و بنیان‌گذار جنبش انصارالله یمن پیرامون اانقلاب اسلامی ایران و شخصیت امام خمینی(ره).

شیفتگی سیدحسین بدرالدین نسبت به امام خمینی(ره)، او را بر آن می‌دارد که در سال 1989 میلادی و در سال‌هایی که کشور درگیر جنگ با رژیم بعث بود، به ایران سفر کند. عبدالرحیم الحمران که در این سفر همراه وی بوده است، جریان را اینگونه روایت می‌کند:

سیدحسین انقلابی درجه یکی بود. به جمهوری اسلامی سفر کرد و به سختی توانست به ایران که درگیر جنگ و مشکلات شدید امنیتی بود، وارد شود. او در آن روزگار شخصیت شناخته شده‌ای نبود و بیش از یک ماه در سوریه توقف کرد تا توانست رابطی پیدا کند که از طریقش وارد ایران شود.

سیدحسین که در این سفر بیش از پیش شیفته راه امام خمینی(ره) شد و می‌گوید: «چه بسا پرچمی که امام خمینی(ره) برافراشته است، هیچ جایگزینی نداشته باشد». این قرابت فکری به جایی می‌رسد که به فکر باقی ماندن در ایران و ملحق شدن به سپاه بدر برای مبارزه با صدام می افتد. اما به هر حال، این سفر 18 روز طول می‌کشد و سیدحسین پس از ملاقات با شخصیت‌های علمی ایرانی و عراقی مستقر در ایران، به کشورش باز می‌گردد.

پس از حادثه 11 سپتامبر و حمله امریکا به افغانستان، سید حسین الحوثی به صورت گسترده رویکرد ضد آمریکایی را در پیش گرفت. عده‎ای معتقدند نقطه شروع حرکت حسین الحوثی در رمضان 1422 ق و در روز جهانی قدس بود. او در این روز برای نخستین‌بار برای مردم سخنرانی کرده و اطلاعیه امام خمینی(ره) را به طور کامل قرائت کرد. حسین الحوثی تصویر کاملی را از جنبش انصارالله ارائه کرد. او مبارزه با امریکا و اسرائیل را به عنوان فریضه دینی قلمداد کرده و همواره از خطر آمریکا برای اسلام و مسلمین سخن می‌گفت. سید حسین الحوثی معقتد بود باید برای اسلام دست به کاری زد و از آمریکا و اسرائیل برحذر بود. نگاه ضد استکباری و اسرائیلی وی تا آنجا پیش رفت که اعلام کرد نمازی که همراه با برائت از صهیونیسم نباشد، مورد رضایت و قبول خداوند نیست؛ از این رو شاگردان و طرفداران وی در محافل دینی و سیاسی صعده و صنعاء به ویژه پس از اقامه نماز جمعه، فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می‎دادند. این اقدام تا جایی پیش رفت که فریاد مرگ بر امریکا و اسرائیل به عنوان شعار و نماد جریان انقلابی یمن تبدیل شد.

عشق به امام(ره) زندگی شیخ ماجد را تغییر داد

با مطالعه این کتاب می‌توان به عمق نفوذ سخنان امام خمینی(ره) در آن سوی مرزها پی برد. در حالی که در طی سال‌های پس از انقلاب، نگاه بسیاری از علاقه‌مندان به انقلاب به سمت کشورهای غربی و تبیین پیام امام(ره) برای مردم غرب بود؛ حرارت انقلاب ایران به دور از نگاه ایرانی‌ها توسط یک جوان انقلابی یمن که اتفاقاً فرزند یک خانواده اصیل و عالمانه زیدی است و خود مفسّر قرآن کریم است به یمن می‌رسد و حرکتی را شکل می‌دهد که جهانیان را به حیرت وا می‌دارد.

مطالب این کتاب می‌تواند به خوانندگان تصویر خوبی از چهارچوب‌های فکری انصارالله یمن را ارائه کند؛ چهارچوب‌هایی که توسط سید حسین بدرالدین پایه گذاری شد و در این کتاب توسط این جنبش به چاپ رسیده است.

مهم‌ترین عناوین و سرفصل‌های کتاب به این شرح است: امام خمینی(ره)، نعمتی برای عرب‌ها و حجتی برای مسلمانان؛ دلایل دشمنی‏‌ها با انقلاب اسلامی ایران؛ روش تعامل با حج در اندیشۀ امام خمینی(ره)؛ لبیک به ندای امام خمینی(ره)در بزرگداشت روز جهانی قدس؛ راهکار امام خمینی(ره)برای مشکل رویارویی با اسرائیل؛ وفاداری ایرانیان به رهبر و شجاعت آنان در میدان نبرد؛ راهکارهای اقتصادی امام خمینی(ره)؛ رویکرد نظام‌‏های عربی نسبت‌به انقلاب اسلامی؛ رویکرد رسانه‌های عربی نسبت‌به امام خمینی(ره)و سید حسن نصراللّه؛ پیروزی انقلاب ایران در برابر جنگ روانی و تبلیغاتی دشمن؛ ارزش و جایگاه مستضعفان نزد امام خمینی(ره)؛ انقلاب ایران، تمدن‌سازی و ایجاد اقتصاد پیشرفته؛ درس عبرت امریکایی‏‌ها از شعارهای انقلاب ایران؛ تأثیر انقلاب ایران و حزب‌اللّه لبنان بر خیزش ملت‏‌های عرب؛ تربیت ایمانی ایران و حزب‌اللّه، در برابر تربیت ناکارآمد وهابی‌ها؛ امام خمینی(ره)و لقب «شیطان بزرگ» برای امریکا؛ علت به‌کار رفتن اصطلاح «غرب» در بیان امام خمینی(ره)؛ مواضع استوار و قدرت‌مندانۀ آیت‌اللّه خامنه‏ای در برابر امریکا؛ فداکاری‌‏های عالمان ایرانی و نقش آن‏ها در حفظ اسلام؛ نقش تاجران مؤمن در رسیدن به پیروزی؛ زنان ایرانی، الگوی فداکاری و تربیت و ماهیت روابط ایران و یمن.

کتاب «انقلاب اسلامی جدید» در 140 صفحه و به قیمت50 هزار تومان به چاپ رسیده است.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار