نگرانی عراق از تبدیل شدن اردوگاه الهول به کارگاه تولید تروریست

دولت عراق نسبت به خطراتی که اردوگاه نگهداری بقایای گروه داعش در سوریه ایجاد می‌کند، ابراز نگرانی کرد.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری، رسانه‌های عراقی اعلام کردند از نگاه کارشناسان حضور ده‌ها هزار نفر از وابستگاه به داعش در اردوگاه الهول در سوریه، می‌تواند نه تنها تهدیدی برای امنیت عراق بلکه برای کل منطقه و حتی جهان باشد.

رسانه‌های عربی به نقل از متخصصان امور امنیتی عراق اعلام کردند: مفتوح ماندن پرونده اردوگاه الهول به معنی تبدیل شدن این مکان به مدرسه بازپروری افکار افراطی است که می‌تواند نسل‌های جدیدی از تروریست‌ها را تولید و آنها را به بلای جان کشورهای جهان تبدیل کند.

در همین رابطه فؤاد حسین وزیر خارجه از جامعه جهانی خواست تا با جدیت بیشتری به پرونده اردوگاه الهول سوریه توجه کرده و تلاش کند از میزان خطرات و تهدیدهای آن برای منطقه و جهان بکاهد.

حسین در سخنانی که پنج شنبه گذشته در کنفرانس بروکسل برای حمایت از آینده سوریه ایراد کرد، گفت: عراق همواره از جماعه جهانی می‌خواهد تا با جدیت به خطرات اردوگاه الهول توجه کند، این اردوگاه که در الحسکه واقع است، هزاران نفر با تابعیت‌های مختلف را در خود جای داده و اکثر آنها زن و کودک هستند.

او تاکید کرد، عراق از کشورهای ذیربط خواست تا به وظایف خود در رابطه با بازگرداندن اتباع خود از این اردوگاه در چارچوب قوانین کشورهای خود عمل کنند.

در همین راستا وزارت مهاجرین عراق هم اعلام کرد: حدود 25 هزار شهروند عراقی از خانواده اعضای داعش که اکثر آنها کودک هستند، در این اردوگاه زندگی می‌کردند، به گفته سخنگوی این وزارتخانه عراق بعد از بازگرداندن کاروان اخیر خود همچنان 7 هزار خانواده عراقی دیگر را در این اردوگاه دارد.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار