هشدار محافل امنیتی تل آویو

محافل نظامی رژیم صهیونیستی درباره وخامت اوضاع امنیتی این رژیم هشدار دادند.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، یسرائیل زیف ژنرال احتیاط و رئیس سابق بخش عملیات ارتش رژیم صهیونیستی نسبت به وخامت اوضاع امنیتی در جبهه‌های مختلف و تهدید ایران برای این رژیم هشدار داد.


روزنامه معاریو به نقل از این ژنرال صهیونیست اعلام کرد: شرایط وخیم است و اینکه آتشفشان فوران نمی‌کند به معنای آن نیست که گدازه‌های درون آن غلیان ندارند.


وی در خصوص روز جهانی قدس و ممانعت از حمله شهرک نشینان به مسجد الاقصی گفت: این زمان بسیار مناسبی برای توسعه تنش است، فضای سیاسی با دیگر کشورهای عربی و اسلامی فراهم شده و اعتقاد دارم تصمیم دولت برای جلوگیری از ورود شهرک نشینان صحیح بوده چرا که شرایط بسیار متشنج است.


این ژنرال اسرائیلی در مورد عدم واکنش به عملیات مجدو گفت: موضوع واکنش همیشه مهم بوده است، این تنها راه برای برقراری مجدد بازدارندگی است، اگر واکنش نشان داده نشود و مهار شرایط صورت نپذیرد روشن است که این علامت ضعف است و ایرانی‌ها، حزب الله و گروه‌های فلسطینی تحولات داخلی را زیر نظر داشته و به آن به عنوان ضعف اسرائیل نگاه می‌کنند.


زیف ضمن اشاره به موشک باران اراضی اسرائیلی در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی در جریان عید پسح افزود: این روشی است که آنها مورد استفاده قرار می‌دهند، آنها یک جبهه از سمت لبنان و سوریه ایجاد کرده‌اند و ورود به اردن برای آنها بسیار مهم است، آنها در سینا حضور داشته و تاثیری جدی بر حماس و جهاد اسلامی در غزه دارند، علاوه بر آن حتی از حوثی‌های یمن نیز تهدیداتی علیه اسرائیل شنیده می‌شود که این دقیقاً تدابیر ایران برای فشار و تنش آفرینی علیه اسرائیل است.


حماس سریع‌ترین و موثرترین عملکرد را در رمزگشایی دارد


از سوی دیگر میخائیل میلشتاین کارشناس امور سیاسی و اطلاعاتی تاکید کرد جنبش حماس ثابت کرده بر اساس یک استراتژی مناسب و سازمان یافته عمل می‌کند که نگاه بلند مدت داشته و تمام میدان‌های عملیاتی را با یکدیگر هماهنگ کرده است.


به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین این کارشناس صهیونیست با انتشار مقاله‌ای اعلام کرد: حماس نه تنها از فرصت‌های به وجود آمده نهایت استفاده را می‌کند بلکه خود خالق فرصت‌های جدید است، به نظر می‌رسد حماس سریع‌ترین و موثرترین عملکرد را در رمزگشایی دارد و در ۴ سال گذشته هرج و مرج داخلی اسرائیل را درک کرده و بهترین بهره‌برداری را از آن نموده است.


در ادامه این مقاله آمده است: این فرصت طلبی در تمرکز حماس بر حمایت از مقاومت در قدس و کرانه باختری و تحریک آن و همچنین مسجد الاقصی در آستانه انفجار قابل مشاهده است، علاوه بر آن تنش کنونی که در باز شدن جبهه‌ای جدید در شمال خودنمایی می‌کند امری غیرعادی نسبت به حماس است که در سال‌های گذشته مبارزات خود را بر مرزهای موجود در عرصه فلسطین متمرکز کرده بود.


این کارشناس اسرائیلی ادامه داد: حماس به این فهم دست یافته که اسرائیل از مدیریت و قدرت لازم برای وارد شدن به یک درگیری گسترده با نوار غزه برخوردار نبوده و در نتیجه به دنبال برقراری آرامش در این عرصه است، حتی اگر به طور مستمر دستوراتی برای تحریک کرانه باختری، قدس و اراضی فلسطینی ارسال شود و به دیگر گروه‌های غزه اجازه شلیک موشک داده شود و یا حفر تونل‌ها به سمت اسرائیل ادامه یافته و با جهاد اسلامی نیز برخورد خاصی انجام نشود.


در بخش دیگری از این مقاله تاکید شده حماس اقدامات جسورانه‌ای انجام می‌دهد چرا که به این جمع بندی رسیده که اسرائیل در شرایط کنونی تسهیلات غیر نظامی به غزه را کاهش نمی‌دهد و هم اکنون در شرایطی که اسرائیل در حال کاشتن آرامش در غزه است در لبنان طوفان درو می‌کند.


نگرانی تل آویو از ایجاد جبهه متحد


وبگاه المانیتور در گزارشی اعلام کرد: نگرانی‌های رژیم صهیونیستی از ایجاد جبهه متحد میان حزب الله لبنان، حماس و ایران افزایش یافته است. نتانیاهو به دلیلی موجه یک کنفرانس مطبوعاتی غیر عادی و فوری تشکیل داد چرا که به نظر می‌رسد آرزویی که دشمنان اسرائیل برای تشکیل جبهه متحد علیه آن داشتند محقق شده زیرا گروه‌های مسلح غزه، لبنان و سوریه در روزهای اخیر به سمت اراضی اسرائیلی موشک شلیک کردند و همچنین حمله مرگباری علیه غیرنظامیان و سربازان اسرائیل انجام دادند به طوری که در اتفاقی نادر یک نفر با نفوذ از مرزهای لبنان وارد اراضی اسرائیلی شد در حالی که حامل مواد منفجره برای حمله به مرکز اسرائیل بود و این می‌توانست باعث آغاز جنگی وحشتناک با حزب الله شود.


این رسانه آورده است: دیدار مسئولان حماس و جهاد اسلامی با دبیرکل حزب الله لبنان در روزهای اخیر به منظور ایجاد هماهنگی در اقدام علیه اسرائیل سیلی علنی به نتانیاهو محسوب می‌شود.


محافل اطلاعاتی رژیم صهیونیستی: احتمال آغاز جنگ بیش از تحقق آرامش است


اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی (آمان) در روزهای اخیر به مقامات سیاسی این رژیم هشدار داده احتمال آغاز جنگ بیش از تحقق آرامش است و تنش‌های امنیتی تا پایان ماه رمضان ادامه داشته و امکان دارد شرایط امنیتی کنونی به سوی جنگ سوق پیدا کند.


وبگاه صهیونیستی واللا اعلام کرد که اطلاعات این نهاد نظامی اشاره به آن دارند که تنش‌های ایجاد شده در اطراف مسجد الاقصی می‌تواند در عرصه‌های مختلف توسعه یافته و از طریق شبکه‌های اجتماعی تحریک علیه اسرائیل را افزایش دهد.


آمان تاکید دارد که دشمنان رژیم صهیونیستی دور شدن آمریکا از خاورمیانه که در خارج کردن جنگنده‌های پیشرفته از منطقه و جایگزینی آنها با جنگنده‌های قدیمی‌تر نمود یافته را رصد کرده و این تغییرات علاوه بر مشغولیت روز افزون آمریکا به تهدیدات چین و روسیه می‌تواند به کاهش بازدارندگی اسرائیل منتهی شود.


لازم به ذکر است هفته گذشته ده‌ها موشک از نوار غزه، لبنان و سوریه به سمت اراضی اشغالی ۱۹۴۸ شلیک شد که این اقدام در واکنش به حملات مکرر اشغالگران صهیونیست به مسجد الاقصی و تجاوز به حقوق نمازگزاران صورت پذیرفت چرا که صهیونیست‌ها نسبت به اخراج، بازداشت و ضرب و شتم آنان اقدام نموده و از اعتکاف فلسطینیان در این مکان مقدس جلوگیری کردند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار