همکاری دانشگاه‌ علامه طباطبائی با دانشگاه های سوریه گسترش می یابد

در دیدار هیئت علمی و دانشگاهی کشورمان با رئیس دانشگاه دمشق، بر توسعه و ارتقا همکاری‌های علمی و پژوهشی میان دانشگاه‌های ایران و سوریه تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از دانشگاه علامه طباطبایی، هیئت علمی و دانشگاهی کشورمان متشکل از معاونان وزیران علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی به همراه رؤسای دانشگاه‌های علامه طباطبائی، فردوسی مشهد، اصفهان و دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین، در یکصدمین سالروز تأسیس دانشگاه دمشق، با حضور در دفتر رئیس این دانشگاه، ضمن تبریک به هیئت رئیسه و استادان دانشگاه، راه‌های توسعه و ارتقای همکاری های علمی و پژوهشی دو کشور را بررسی کردند.


در این دیدار دو طرف با اعلام آمادگی کامل برای ارتقای همکاری‌های علمی و پژوهشی بین دانشگاه‌های ایران و سوریه، بر اهمیت تلاش برای افزایش بورسیه‌های تحصیلی طرف سوری و ایجاد طرح‌های تحقیقاتی مشترک تاکید کردند.


دکتر عبدالله معتمدی رئیس، دانشگاه علامه طباطبائی در بخشی از این دیدار گفت: مردم سوریه پیش چشم مردم ایران مردمی شجاع، مقاوم و پیروز هستند و همگرایی سیاسی میان دو کشور در جبهه مقاومت باعث شکست دشمنان سوریه شده است.


وی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی علمی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: این دانشگاه بزرگترین مرکز تخصصی علوم انسانی در ایران و منطقه است که دانش آموختگان آن شاخص و جایگاه علمی بسیار خوبی دارند. دانشگاه دمشق نیز با ۱۰۰ سال سابقه، دانشگاه مهمی در منطقه است که زمینه همکاری های بسیاری با این دانشگاه وجود دارد.


هیئت علمی و دانشگاهی کشورمان در پایان این دیدار از دانشکده‌های پزشکی و زبان‌های خارجی دانشگاه دمشق بازدید و با رؤسا، مدیر گروه‌ها و استادان این دانشکده‌ها دیدار و گفت و گو کردند. همچنین هیئت کشورمان با حضور در رایزنی فرهنگی ایران، با دانشجویان و هنرجویان فارسی زبان و تحصیل کرده در دانشگاه‌های ایرانی دیدار و درباره مسائل و مشکلات و راه های برون رفت از آنها، گفت و گو و تبادل نظر کردند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار