کارشناس هواشناسی هرمزگان:

هوای هرمزگان سردتر خواهد شد

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: با تداوم فعالیت سامانه پرفشار، هوای سرد در سطح استان به ویژه نواحی شمالی و ارتفاعات تا پایان هفته جاری ماندگار خواهد بود.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری، مرضیه سی سی پور با بیان اینکه بامداد امروز کمینه دمای هوا در شهرستان حاجی آباد با ۲ درجه کاهش نسبت به روز گذشته به ۴ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید، اظهار کرد: بامداد امروز کمینه دمای هوا در شهرستان حاجی آباد با ۲ درجه کاهش نسبت به روز گذشته به ۴ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید و کمینه دمای هوا در شهرهای سردشت بشاگرد و بستک نیز به ترتیب ۶ و ۷ درجه بالای صفر ثبت شد.


وی با اشاره به اینکه کمینه دمای هوا در شهر بندرعباس نیز با ۱ درجه کاهش نسبت به روز گذشته، ۱۱ درجه بالای صفر به ثبت رسید، خاطرنشان کرد: با تداوم فعالیت سامانه پرفشار، هوای سرد در سطح استان به ویژه نواحی شمالی و ارتفاعات تا پایان هفته جاری ماندگار خواهد بود و طی روزهای آینده هوا بین ۱ تا ۳ درجه سردتر خواهد شد.


سی سی پور بیان کرد: با توجه به احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی توصیه می‌شود که کشاورزان تمهیدات لازم را جهت محافظت از محصولات کشاورزی خود در برابر باد و سرما اتخاذ کنند.


وی با اشاره به اینکه طی این مدت با شدت و ضعف در مناطق شرقی، شمالی و مرکزی استان و همچنین تنگه هرمز، دریای عمان و جزایر شرقی خلیج فارس وزش بادهای نسبتاً شدید شمال شرقی با احتمال گردو غبار پیش بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: دریا نیز مواج و متلاطم خواهد بود و توصیه می‌شود که شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری و سایر شناورها هم با احتیاط تردد کنند.


کارشناس هواشناسی استان هرمزگان با بیان اینکه سرعت باد در مناطق دریایی استان به ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به ۱۵۰ سانتی متر می‌رسد، عنوان کرد: در خلیج فارس و جزایر غربی استان نیز افزایش ابر و بارش پراکنده باران دور از انتظار نخواهد بود.


سی سی پور در پایان اظهار کرد: مدل‌های هواشناسی نفوذ و فعالیت موج بارشی را طی روز دوشنبه ۳ بهمن تا پایان هفته جاری در نواحی جنوبی کشور نشان می‌دهد که عمده بارش‌های این سامانه در استان در محدوده مناطق دریایی و جزایر، نقاط غربی، سواحل و برخی نواحی مستعد پیش بینی می‌شود.



اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار