مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان خبرداد؛

واریز ۱۳هزار میلیارد ریال مالیات برارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: طی هشت ماهه امسال ۱۳هزار میلیارد ریال از محل عوارض مالیات برارزش افزوده کالا و خدمات و آلایندگی به حساب شهرداری ها و دهیاری های واریز شد.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری ، فیروز شکوری روز چهارشنبه با اشاره به افزایش سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده از سه درصد به چهار درصد اظهار داشت: تخصیص بخش بیشتری از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها راه را برای ارائه خدمات بیشتر این حوزه در جهت آبادانی و بهسازی شهرها و روستاها فراهم می‌کند.


وی ادامه داد: از مجموع واریزی ها بیش از ۶ هزار میلیارد ریال از به حساب شهرداریها و دهیاری های شهرستان زنجان اختصاص یافت.


شکوری اظهار داشت: بیش از ۲ هزار میلیارد ریال نیز به حساب شهرداری ها، دهیاری و روستاهای فاقد دهیاری شهرستان خدابنده واریز شده و بالغ بر یک هزارو ۹۰۰ میلیارد ریال به شهرداری ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری شهرستان ابهر اختصاص یافته است.


وی افزود: شهرستان خرمدره بیش از ۸۶۳ میلیارد ریال، شهرستان طارم بالغ بر ۵۹۲ میلیارد ریال و شهرستان سلطانیه نیز در حدود ۳۷۵ میلیارد ریال طی 9 ماه از سال ۱۴۰۱ دریافت کرده اند.


مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: سهم شهرستان ایجرود از ۱۳هزار میلیار ریال عوارض وصولی کالا و خدمات و آلایندگی نیز ۴۷۴ میلیارد ریال بوده است.


شکوری با بیان اینکه واریز عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری ها در جهت انجام پروژه های عمرانی و شهری، دارای اهمیت است، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی صحیح و بهنگام از نحوه مصارف حاصل از درآمدهای مالیاتی و تبیین و تشریح کارکردها و آثار پرداخت مالیات موجب همکاری و مشارکت بیشتر مردم می شود.


وی افزود: اگر چنین حسی در مردم به وجود آید که اخذ مالیات به‌ وسیله دولت در راستای ساختن فردایی بهتر برای خود و فرزندانشان است، تمایل و رغبت ایشان برای پرداخت مالیات بیشتر می‌شود که در این راستا لازم است تمام ارگان‌ها و نهادهای اجرایی استان با امور مالیاتی همراه شوند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار