واشنگتن تایمز: شماری از گروه‌های افراطی هنوز در افغانستان فعال هستند

یک روزنامه آمریکایی با اشاره به فعالیت تروریست‌های داعشی و شرایط کنونی افغانستان اعلام کرد که شماری از گروه‌های افراطی هنوز در افغانستان فعال هستند.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، روزنامه واشنگتن تایمز در واکنش به ادعای وزارت دفاع آمریکا درباره کشته شدن یکی از سرکردگان داعش در افغانستان نوشت شمار زیادی از گروه‌های افراطی هنوز هم در افغانستان فعال هستند.

این روزنامه افزود تجربه نزدیک به دو سال حکومت افغانستان نشان داده است که عملکرد کابل در مقابل تعهداتش متفاوت بوده و شواهد زیادی وجود دارد که گروه‌های افراطی هنوز در افغانستان فعال هستند.

واشنگتن تایمز خاطرنشان کرد: «واضح است که چرا حکومت افغانستان، داعش را یک تهدید مهم می‌داند، زیرا این گروه تروریستی به طور معمول حمله‌های هولناکی را در سراسر این کشور انجام داده و به طور خاص مقام‌های دولتی افغان را هدف قرار داده است».

 به نوشته این روزنامه، هر چند طالبان با الگوی شرکای ضد تروریسم آمریکا فاصله زیادی دارد، اما تحلیلگران می‌گویند این واقعیتی است که واشنگتن ممکن است مجبور به پذیرش آنها شود.

طبق این گزارش ارزیابی‌های دولت آمریکا مرتباً به این نتیجه رسیده است که گروه‌های تروریستی هنوز در افغانستان فعال هستند و به طور مثال «تحریک طالبان پاکستان» حداقل از حمایت ضمنی طالبان برخوردار باشند.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار