کارشناس هواشناسی هرمزگان اعلام کرد؛

وزش باد بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و اختلال در ترددهای دریایی

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز سرعت باد به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱۸۰ سانتیمتر خواهد رسید و سبب اختلال در ترددهای دریایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، مرضیه سی سی پور اظهار کرد: امروز سرعت باد به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱۸۰ سانتیمتر خواهد رسید و سبب اختلال در ترددهای دریایی خواهد شد. امروز با تداوم جریانات فصلی در استان، ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش بینی می‌شود.


به گفته وی، در بیشتر نقاط استان آسمان ابری و گذر ابر در جزایر و سواحل مه رقیق صبحگاهی، در طول روز غبار محلی و بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان رگبار باران و رعدوبرق پیش بینی می‌شود. پدیده شاخص درمناطق دریایی، وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی و مواج بودن دریا خواهد بود.


سی سی پور عنوان کرد: سرعت باد بویژه در تنگه هرمز قابل ملاحظه خواهد بود و توصیه می‌شود از تردد شناورهای سبک و صیادی جلوگیری شود و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان در نظر گرفته شود.


وی افزود: تا دوشنبه تحت تاثیر بادهای ۱۲۰ روزه‌ی جنوب شرق کشور، در برخی از مناطق شرقی استان، افزایش باد و گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود. از نظر دمایی، نوسانات ۱ تا ۲ درجه‌ای دما در استان پیش بینی می‌شود.



اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار